Party Time in Pasito Blanco

8 oktober 2019 - Pasito Blanco, Spanje

Op de steiger in de haven geven we de dincky een grote poetsbeurt.

Net als op het onderwaterschip ook hier veel pokken.

Even poetsen is geen luxe hij knapt er behoorlijk van op.

Het hoeft geen nieuwe te zijn, die worden alleen maar sneller gestolen, maar toch..

Ben reuze blij met ons oude beestje.

Eind van de middag loopt de Aquamarijn de baai binnen.

Bij kennismaking blijken we al veel dezelfde boten te kennen.

Bootsnamen zijn vaak makkelijker te onthouden de crew zoeken we wel weer op in de Sailing Dutchies app.

Nadine & Michel nodigen ons uit om morgen hun schip te komen bewonderen.

Zij varen een prachtige Koopmans 49 voet die ze prachtig hebben gerefit.

Nadine blijkt een Zebra ( Zeeuwse vader en Brabantse moeder )

Haar moeder komt uit Roosendaal hoe klein is de wereld!

Om 00:00 uur word ik aan boord van Three Ships blij verrast met een heuse Moet & Chandon.

Als ze uit volle borst Happy Birthday zingen weet ik het zeker het feest is begonnen!

Met natuurlijk de inmiddels Traditonele Cheesecake

Het wordt een heerlijke verjaardag met alle boten uit de ankerbaai.

Een internationaal gezelschap met Zweden, Finnen, Clochies, een Engelsman en een fantastische Kazachstaanse Tijger.

Bij toeval is gisteren ook de Wandelaar binnen gelopen, zij waren vorig jaar ook op mijn verjaardag in Cascais.

Veel lachen en dansen en natuurlijk een paar biertjes...

Een superdag ja je moet wel zelf de slingers ophangen!

Met een big smile ruimen we de andere dag de boel op, hier krijg je energie van.

Daar het de laatste dagen aan boord van Three Ships zijn voor Ainur besluiten we het weekeinde naar Pio Pio te gaan.

Helaas is er op  zaterdag geen LIVE muziek.

We genieten van een hapje & een drankje en de sundowner maakt veel goed.

Wat een heerlijk hippie strandje blijft dit  toch

Op de terugweg maken we een stop in de Ierse Pub ( Dirty Nellie )

Hier wel LIVE  muziek met een geweldige Ierse Dame.

Het wordt een avond dansen & lachen en vooral veel plezier!

Zondag besluiten we toch nogmaals richting Pio Pio te gaan.

Met een heerlijke Paella op het strand genieten we van het sfeertje.

Al dansend sluiten we 3 weken van Ainur aan boord van Three Ships af.

Met een lach & een traan neemt ze afscheid van wat zij noemt haar Mummy & Daddy.

We hadden een super tijd samen.

Morgen vliegt ze terug naar Kazachstan nog niet wetend waar we elkaar weer zullen treffen.

Als klap op de vuurpijl vieren we maandag de 54ste verjaardag van Michel met een BBQ.

Supergezellig met alleen maar lieve mensen maar we missen onze danseres wel!

Al met al een ware Feestweek!

Recept van de week:

Duivelse Garnalen

Ingredienten: 12 Grote Gamba's, 500ml Kookroom, 1 Visbouillonblokje, 2 tenen Knoflook, 5 eetlepels Tomatenketchup, 3 theelepels Cayennepoeder, 3 eetlepels Knoflookolie, 4 eetlepels gehakte Peterselie

Garnalen pellen staart laten zitten

Schalen & Koppen bewaren

Ui & Knoflook 3 minuten fruiten op lage temperatuur daarna schalen & koppen 10 minuten meebakken

( kleuren van grijs naar rood )

Afblussen met Kookroom daarna Ketchup toevoegen

Op smaak brengen met Visbouillonblokje & Cayennepeper

Alles op lage temperatuur een half uur laten intrekken

De saus uitzeven boven een pan en laten inkoken

In een koekenpan in goed hete olie de Gamba's om en om bakken

LET OP : niet te gaar!

Gamba's in de saus leggen en afgarneren met gehakte Peterselie