BEN-NL kiest opnieuw het ruime sop
23 juni 2026 - Vlissingen, Nederland
Na een heerlijke winter in Middelburg zwerven we al weer bijna 2 maanden als echte Zeezigeuners op het Veerse Meer.
Op anker of aan een idyllisch steigertje het blijft een heerlijk vrij bestaan.
Zondag doen we nog een Vaderdagslunch bij de Kiek en daarna met Trein Bus Trein en voor het eerst een HUB terug naar Zeeland.
Er volgt nog een dag van fourageren, wassen, laatste inkopen en alles zeevast zetten.
Het is wat rustig weer en in de planning verandert het per dag.
Onderweg doen we nog een diesel tankstop bij Boone.
Als we daarna de Blauwe Golf richting Vlissingen varen blijkt de Stationsbrug gestremd.
We leggen de BEN-NL aan de remming en wachten af.
Heerlijk in het zonnetje en met een fris briesje is dit goed te doen.
Na 15 min komt de Aquito van Macha & Remco langszij.
Ze hebben lange tijd op de Middellandse Zee gezeild.
We wisselen verhalen uit en de 2 uur wachten is in een zucht voorbij.
Het onthaasten is begonnen.
Na een middagje kokkerellen voor onderweg in een bloedhete boot nemen we nog een laatste douche.
Het is dan ook feest om ‘‘s avonds bij Luuk in de Klip aan te schuiven en genieten van een kakelverse Rogvleugel.
Nog 1 nachtje doorslapen.
We zijn er klaar voor morgen met de stroom mee op naar de Scilly eilanden.
Het weer zal bepalen of het in 1x kan of dat we toch nog wat tussenstops zullen maken .
Waar de wind ons brengt zullen we maar zeggen.

Old
Mans harbour is mijn favoriet
En wie weet zien we jullie met de kerst weer 😍
Liefs Edwin en Claudia