Een onrustige week in de ankerbaai

15 september 2019 - Pasito Blanco, Spanje

De week begint met een feestdag: de geboorte van Maria.

Het is ongekend druk op het water en aan het kleine strandje.

Tijd voor een goed boek op het voordek met de gezellige strandgeluiden op de achtergrond.

Rond de eilanden is het weer erg onrustig met hevige windstoten.

In de ankerbaai ontbreekt het aan wind wat resulteert in enorme golfslag dwars op de boot.

Rond 04:00 uur 's nachts word ik gewekt door het rollen op de golven en het geschreeuw van de vissers.

Ze hebben met de hoge golven moeite een tonijn binnen te slepen.

Het hele schouwspel vind plaats vlak voor de rotsen en duurt tot de dageraad.

Als de rust weer een beetje is weergekeerd proberen we nog een paar uurtjes te slapen.

Ook de daaropvolgende dagen blijft het rollen op de golven als een ware kermis attractie.

In de haven is het niet veel rustiger.

Op de wal hebben we gewoon "zeebenen" even een stukje wandelen voelt goed.

Eind van de dag wordt de antifouling bezorgt.

We zetten het blik ( 50 kg ) in de dincky en hijssen het met de val aan boord.

In de baai houden we boot wacht voor onze vrienden die de wal op zijn.

Het knobbelige water houdt ons behoorlijk bezig maar met volle maan is het ook 's nachts prachtig in de baai.

We  zijn de hele tijd wat katterig heel anders als wanneer je zeilt.

Vrijdag nemen we nogmaals polshoogte op de werf waar wordt bevestigd dat we maandagmorgen om 8:30 uur bij de 70 ton's Travellerlift worden verwacht.

Alles volgens plan!

Het weekend wordt het weer wat rustiger en organiseren we een BBQ op het voordek met Anja, Ad & Shaun momenteel de enige bewoners van de ankerbaai.

De vriendin van Shaun komt zondag aan uit Kazachstan waar hij velen jaren als expat heeft gewerkt.

Het kost haar maanden om een visum te krijgen.

Met de ARC in aantocht hadden we op veel meer boten in de ankerbaai gerekend.

Maar vooralsnog hebben we hier een heerlijke ankerplek.

En zijn we klaar voor een spannende week!