Op naar Pasito Blanco

8 september 2019 - Pasito Blanco, Spanje

Maandagmorgen vertrekken we uit Las Palmas.

Weinig wind bij vertrek en we kunnen dus op het gemakje de zeilen zetten.

Ons nieuwe grootzeil staat er prachtig bij!

We zetten direct een rif in het grootzeil we weten immers hoe dat hier gaat rond de eilanden.

In de windversnelling in de middag staat er ruim 25 knopen wind en gaan we met 8 knopen door het water.

We zijn blij met ons rif en zetten er ook 1 in de Genua.

Een uur voor aankomst valt alle wind weg om na een klein kwartier weer op te steken uit tegenovergestelde richting.

We verruilen de Genua voor de stagfok, en varen hoog aan de wind naar onze bestemming.

Om 19:00 uur liggen we achter de spijker in de baai.

Oh wat is het hier heerlijk rustig!

De volgende morgen starten we met een duik in het blauwe water.

Ondanks de constante deining is het heerlijk weer op anker te zijn.

De buurman van de Ocean Breeze komt op de koffie aan zijn Brabantse tongval horen we dat hij uit de buurt moet komen.

Ze blijken uit Gilze-Rijen te komen en hebben een tweeling die in Tilburg in de horeca werken.

We verhalen over onze reisplannen heerlijk om ervaring te delen.

Het leven op anker bevalt prima.

's Nachts ben je wel wat vaker wakker, even bovendeks een anker check en dan weer verder slapen.

Met momenteel slechts 3 schepen in de baai is het erg rustig.

Eind van de week melden we ons op de werkplaats waar we voor 15 september op de lijst staan dit wordt wrs  maandag 16 september.

Bij navraag kost 20 liter Antifouling 900 euro in overleg met Ad van de Ocean Breeze ( zij liggen hier al 3 maanden ) bellen we een Spanjaard in de stad die het uiteindelijk voor 220 euro komt brengen.

We doen nog wat schuur en plamuur werk aan het raam van de dockhouse maar verder vooral veel zwemmen en relaxen.

Met de dincky worden we opgepikt door Ad & Anja samen gaan we voor wat verswaar naar de Mercadona.

Niet echt een romantisch tochtje langs de snelweg alhoewel ze daar niet echt van opkijken grote groepen wielrenners zie je ook gewoon over de snelweg fietsen.

In het weekeinde doen we een borrel en ontmoetten ook John een Engelsman van de Three Ships en zijn Noorse opstapster Christine.

Een fotografe die jaren in Australië heeft gewoond.

Volgende week vliegt ze weer naar huis waar ze nog een zoon van 28 en een tweeling van 20 heeft.

Na een week zijn we al weer aardig gewend aan het vrije bestaan op anker en lijkt de grote stad erg ver weg.

Recept van de Week:

MOJO

Ingrediënten: 4 tenen knoflook, 1 eetlepel komijn, 1 rode paprika, 1 eetlepel geroosterd paprikapoeder, 1 theelepel chilipoeder, 2 dl olijfolie, 2 eetlepels azijn en evt nog wat zeezout.

Alle ingrediënten met de staafmixer tot een gladde saus maken

In een knijpfles in de koelkast bewaren

Heerlijk over de Papas Arrugadas!

1. Melanie:
    17 september 2019
    Whoop whoop ziet er heerijk ui!