BEN-NL op de bok in Pasito Blanco

22 september 2019 - Pasito Blanco, Spanje

Om 03:00 uur ben ik al wakker, draaien keren niet echt relaxed.

Altijd spannend wanneer je uit het water gaat.

Het duurt geen 5 minuten of het water komt met bakken uit de lucht.

Je gelooft het niet het heeft hier al maanden niet geregend waarom juist nu?

Wanneer we richting de werf varen steekt ook de onder de bui verwachte wind op.

Kortom alles wat je niet wilt als je een boot gaat liften.

We meren af langs de benzine steiger in afwachting op.

Na wat papierwerk en het bestuderen van de tekening van de boot kan er met liften worden gestart waar het niet dat er buiten 2 vissersboten in de problemen zijn.

De havenmeester gaat ze met een rib te hulp.

Het liften wordt nog even uitgesteld.

Als in de baai een Catamaran van zijn anker losslaat wordt het wachten nogmaals verlengd.

Al met al gaat de BEN-NL ruim 3 uur later in de banden.

Eenmaal op de bok beginnen we direct met het afsteken van de aangroei.

Even hebben we het voordeel van deze regenachtige dag, alles droogt minder snel aan.

Daarna spuiten we het schip schoon met de hoge drukspuit.

De klus voor vandaag zit er op.

De spanning zakt langzaam weer weg net als de wind en de regen.

Vol goede moed starten we de volgende dag bij dageraad onze werkzaamheden.

Daarna volgen 3 dagen van slijpen en schuren, echt monniken werk, blik op oneindig en gaan!

Stiekem hebben we in Las Palmas toch de nodige elektrolyse gehad.

Fijn dat we even op de kant zijn om alles te herstellen.

De mensen op de werf zijn erg behulpzaam

We besluiten op het roerblad nog 4 bouten te lassen voor 2 extra zink anodes.

We zijn erg tevreden met het resultaat en kunnen langzaam weer gaan bouwen.

Eerst in de primer en daarna 2 lagen koperhoudende antifouling moet het ijzerwaar voor nog eens 3 jaar beschermen.

Langzaam stroomt de ankerbaai weer vol.

Eind van de dag ontmoeten we Tom een Duitse solozeiler met een Lagoon 40 Catamaran.

Ja het wordt weer tijd om te water te gaan!