de laatste mijlen naar Falmouth

23 juli 2018 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

Met de wind steeds Zuid-West heeft het geen zin tegenstroom te varen en besluiten we naar Falmouth te hoppen.

Donderdag varen we richting Plymouth slechts 25 mijl.

Daar het tij steeds later mee gaat lopen varen we pas in de middag weg en hebben we 's morgens tijd genoeg voor kopje koffie met Harald & Marion.

Zij wonen/werken deels in Noorwegen en deels in Nederland, daar hun kinderen inmiddels weer in Nederland wonen en hebben 's zomers de tijd om lekker lang te zeilen.

Rond 18:00 uur komen in Plymouth aan 4 van de 5 havens zijn vol en het is dus ff zoeken naar een geschikt plekje.

We meren aan in een haven die normaal geen bezoekers ontvangt, maar waar we gastvrij ( zoals gebruikelijk in Engeland ) worden ontvangen.

Iets teveel stad naar ons zin dus de volgende dag weer verder naar Fowey, opnieuw een kort tochtje

Tijdens het uitvaren zien we een heel grote ankerbaai waar we ook prima hadden kunnen overnachten en waarschijnlijk aanzienlijk goedkoper!

De aanloop naar Fowey, op de rivier, is prachtig en met live muziek op de achtergrond kun je je geen mooier ontvangst wensen.

Door de havenmeester opgewacht met een rib krijgen we een prachtige plek toe gewezen.

We besluiten hier het weekend te blijven en lekker te wandelen in de omgeving.

Met de dinque varen we naar de kant, een Veere-achtig dorpje, en laten ons bootje achter aan de steiger.

Met de veerpont naar de overkant en wandelen door een prachtig stukje natuur met schitterende doorkijkjes (de volgende keer zal ik ook foto's maken dat vergeet ik altijd!)

Maandagmorgen kunnen we weer vroeg vertrekken, we staan om 05:00 uur op en varen richting Falmouth waarschijnlijk de laatste Engelse bestemming voor de oversteek naar La Coruna.

Nog even tijd voor laatste klusjes, boodschappen en de was......