verwaaid in Falmouth

29 juli 2018 - Falmouth, Verenigd Koninkrijk

We liggen nu bijna een week in Falmouth

Hier konden we mooi wat klussen doen, shoppen & wassen!

Een zwetende slang had onze hoogste prioriteit en bij aankomst gaan we direct op zoek waar we een nieuwe slang kunnen bemachtigen.

Op advies van de havenmeester gaan we op pad, het eerste adres blijkt niet de eindbestemming, die ligt 5 mijl verder.

Een lekkere wandeling langs de rivier berg op berg af brengt ons op de juiste plek

Han maakt afspraken en gaat de volgende morgen voor dag en dauw terug voor de juiste slang.

Ik ben nu toch wakker en begin om 06:00 uur aan de was in de grote kookpan.

Als Han om 09:30 uur terug is ben ik net klaar

Na het ontbijt maar direct aan de slag, de slang zit snel weer op z'n plek maar het sijpelt nog ( een tegenvaller! )

Dit kunnen we niet zelf maken en wordt er gebeld met een monteur, die beloofd dezelfde middag nog langs te komen om de spullen op te halen.

De volgende morgen vroeg is alles terug, gemaakt en wel! wat een geweldige service

Het geeft ons een goed gevoel met de oversteek in het vooruitzicht!

Het goede weervenster wordt enigszins vertroebelt door een aankomende depressie voor het weekeinde met z'n hoogtepunt op zondag

Er rest niets anders geduldig af te wachten een boek te lezen en wat verstel werk te doen

Iedere dag volgen we het weer op de voet en er komt weer vollop goed weer aan!

Gewoon rustig afwachten! net als al de andere boten aan de steiger we liggen inmiddels 3 dik en allemaal te wachten.

Apart om een heel weekend niemand te zien vertrekken en het aantal boten alleen maar te zien groeien

Morgen opnieuw verse groenten inslaan voor een eventuele oversteek

1. Anneke:
    7 augustus 2018
    Dank jullie wel voor het leuke kookboek! Have a safe trip.