tijd voor het ruime sop!

18 juli 2018 - Dartmouth, Verenigd Koninkrijk

Van Nieuwpoort een kort tochtje naar Oostende is de bedoeling.

Voor Oostende staan alle lichten op rood.

Na overleg met Simon de havenmeester blijkt dat er deze avond een ponton met windmolens naar zee gaat, het aantal wachtende schepen groeit gestaag

Reden te meer om door te varen naar Nieuwpoort.

De volgende morgen richting Duinkerke, oversteken naar Ramsgate, zoals vanuit Oostende gepland was, had nu niet meer zo veel zin!

In Duinkerke lopen we Allard tegen het lijf, een solozeiler, op weg naar het Zuiden.

De volgende morgen varen we samen op richting Boulogne sur Mer.

Hij helpt ons met het terugplaatsen van de gesneuvelde Lazy Jack.

We hijssen Han de mast in om de boel te fixen.

's Avonds nodigen we Allard uit een visje te komen eten, dat we eerder op de visafslag hebben gescoord.

Onder het genot van een drankje worden de verhalen uitgewisseld. Aruba blijkt een rode draad.

Wij gaan richting Estbourne en Allard richting Dieppe, maar we zijn er van overtuigd dat we elkaar wel weer tegen komen!

Het is vrijdag de 13e en dat hebben we geweten.

De voor de windse  koers is niet echt onze favoriet!

Vlak voor Eastbourne in een gijp komt het blok om en breekt de stuursleutel af.

Met de leatherman starten we de motor, wel handig als je een haven in wil lopen.

In Eastbourne maar een sleutel laten maken, dat blijkt nog niet zo eenvoudig!

Op advies naar een Fixing, komen we bij een " Jan Snel" in goede tijden, met een loep op zijn oog zoekt hij een passende sleutel.

We laten 2 nieuwe sleutels maken ( een reserve is toch wel handig )

Zondag besluiten we richting Weymouth te varen om de Isle of Wight en de Solent te laten voor wat het is.

Maandag ter hoogte van Weymouth zeilen we lekker en krijgen nog 5 uur stroom mee, we besluiten lekker door te varen en er nog een nachtje aan toe te voegen.

's Nachts krijgen we het tij en de wind tegen en gaan geen knoop meer vooruit.

Als we allebei er al een slaapsessie op hebben zitten zonder vooruitgang besluiten we de koers te verleggen en richting Dartmouth te varen om daar met de ochtend binnen te lopen.

Hier hebben we geen spijt van!

Het is hier erg idyllisch, de Efteling maar dan echt!

Compleet met stoomtrein, even terug in de tijd!