Kerst in Las Palmas

26 december 2018 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Dinsdag heeft Michiel in de haven contact met een andere havenmeester en weet hij voor ons een plekje te bemachtigen in de haven, naast de Karakter met ook de Wandelaar aan dezelfde steiger, een ware Nederlandse enclave.

Als ik ga betalen wordt er nog even moeilijk gedaan en daarna is het oké een heerlijk plekje om te overwinteren.

Met de kont naar de steiger is niet echt ons ding in overleg met de buren draaien we de boot om dit voelt direct een stuk beter.

's Avonds is er een Hollandse avond in de haven waar we wel even ons gezicht laten zien.

De gemiddelde leeftijd is aan de hoge kant gelukkig zijn er een hoop jonkies om dit wat omlaag te halen

Met velen muzikanten in het gezelschap, een borrel met LIVE muziek, altijd erg gezellig!

Ons nieuwe thuis voor de komende 6 weken voelt goed.

In de ankerbaai is een heerlijk stadsstrand waar we met de andere zeilers alvast wat brainstormen over kerst.

Het idee is Kerstavond een Kerstdiner aan boord van BEN-NL en 1e kerstdag een BBQ op het strand, maar eerst maar eens lekker zwemmen.

Vrijdag doen we een bezoek aan de oude stad zo'n 45 minuten lopen vanaf de haven.

Het is mooier dan verwacht en ouder ook!

Met veel kathedralen, musea en idyllische pleintjes.

Op 1 van de pleintjes wordt een groot podium gebouwd, navraag aan de geluidsjongens vertelt ons dat er zaterdagavond een groot Kerstconcert plaats vindt.

In een heuse hipsterbuurt vinden we velen authentieke winkeltjes .

In een Bier cafe doen we een koffietje, het is nog wat vroeg voor een biertje

Met velen Belgische Bieren op fles, waan je je in Antwerpen, hier komen we zeker nog terug, zeker als Han ontdekt dat ze ook Orval schenken.

Op de terugweg scoren we in een Chinese Bazaar een Grote Kerstman voor in de mast met lichtslang, normale kerstverlichting is onbetaalbaar.

We zijn blij dat we nog kerstversiering aan boord hebben van afgelopen jaar.

De boot wordt in kerstsfeer gebracht en de Kerstman naar de top van de mast gehesen als 's avonds de langs lopende kinderen op de steiger roepen " Papa Noel " zit in de mast is de missie geslaagd.

Zaterdag gaan we naar het Kerstconcert met Jelle, Natassa ,Michiel en Marije & de kids.

Eerst lekker tapas eten in een Spaanse tent met TL verlichting zoals het hoort.

Daarna sluiten we af met een optreden van Quido in Motown, dit blijkt een foute homo bar te zijn met velen gestrande pensionado's.

Zondag Face-Timen we met Floris voor zijn verjaardag.

Hij krijgt een vliegticket naar de BEN-NL en is erg overdonderd en barst in tranen uit.

Ik kan toch niet alleen mama, jij moet mee hoor!

Het tranendal duurt een uurtje en ook ik zit met de tranen in mijn ogen.

Wat doe ik die jongen aan!

Gelukkig is hij 's avonds helemaal om en vertelt iedereen vol trots over zijn reis.

Op het strand vieren we de verjaardag van Bart van de Tutti daar zijn ook Michiel en Arianne van de Joy en Marcel van de Beau4, 2 boten die gister zijn aangelopen, die graag aansluiten bij het Kerstdiner.

Uiteindelijk met 5 boten.

Vandaag lekker kokkerellen, op iedere boot wordt hard gewerkt , wel raar dat juist vandaag bewolkt en erg winderig is.

Het lijkt wel Nederlands weer dit hebben we in weken niet gehad.

Lange tijd is het erg twijfelachtig of de boten uit de ankerbaai zullen komen voor het kerstdiner.

Het is daar zo onstuimig er zelfs een grote Catamaran tegen de rotsen slaat.

Gelukkig gaat met de avond de wind liggen en gaan we uiteindelijk met z'n elven aan tafel.

Erg sfeervol en echt kerst met onze Zeefamilie.

1e Kerstdag kerstontbijt in de zon compleet met echte kerststol, grappig dat je erg blij bent met dingen die moeilijk te verkrijgen zijn.

Daarna een BBQ op het strand met alle left overs.

Van de Catamaran is niet veel meer over, er liggen nog wat onderdelen op de rotsen en de rest is gezonken.

We blijven op het strand tot zonsondergang en sluiten af met een kerstfilm.

2e kerstdag wordt hier niet gevierd.

We gaan met de bus naar Anfi om vrienden van de RST op te zoeken.

Op het terras van Anfi del Mar lunchen we met Claudia, Edwin, Sam & Lynn en wisselen avonturen uit

Het blijkt een hele Roosendaalse enclave te zijn waar velen bekende stranden.

Op het terras van Colinda & Antonio, een heus penthouse met jacuzzi, is het sprookjesachtig en voelen we ons even toerist.

Een dagje "op vakantie"  tijdens onze reis!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Drea:
    27 december 2018
    Wij wensen jullie een fantastisch 2019 en genieten volop van jullie verhalen.
  2. Colinda en Toon:
    4 januari 2019
    Lieve Mariëlle en Han.
    Allereerst ook de allebeste wensen met een veel gezondheid, geluk en natuurlijk een behouden vaart.
    Geweldig leuk dat we jullie mochten verwelkomen met Edje Claudia en Sam en Ling.
    Ook wij hebben genoten van jullie verhalen bij ons aan tafel en wat een ballen hebben jullie om zo’n reis te maken, Chapeau.
    We zullen nog zeker genieten van de vele mooie verhalen die nog zullen volgen, en we hopen dat jullie nog fantische mooie en veilige zeiljaren voor de boeg hebben.
    Groetjes vanaf ons balkonneke