Jaarwisseling in de zon

2 januari 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Na de kerstdagen tijd voor wat educatie.

Met Jelle, Natassa, Marije, Madelief & Jaap gaan we op excursie naar het Elder Museum.

Een Science museum met veel interactieve uitdagingen, het lijkt op Nemo in Amsterdam.

Jelle is direct weer de kwajongen die altijd al piloot wilde worden.

Samen met Natassa puzzel ik aan een Mozaik beide super fanatiek.

Als Marije een 3D videogame start is het leuker naar haar te kijken dan naar het videospelletje.

Met z'n allen zijn we druk om alle raadsels op te lossen.

Natassa is Griekse van afkomst, zowel Natassa als Marije spreken vloeiend Spaans.

Ik krijg toch het idee dat ik weer wat actiever met het Spaans aan de slag moet daar is nu ook alle tijd voor.

Als de kinderen weer naar school gaan maar weer starten, met het vele engels wat hier gesproken wordt is de noodzaak niet hoog genoeg en dat is jammer.

De taal leren op straat is toch het leukst.

Het wordt weer tijd voor schuren & plamuren aan een stalen schip is altijd werk.

Onder deze omstandigheden en zonder druk geen vervelende klusjes.

Voor het beddengoed geef ik de voorkeur aan een Laundry- Self Service in de stad.

Samen met Madelief  "heitje voor een karweitje"

Zij weet de weg en het is nog eens gezellig ook!

In combinatie met een bezoekje aan een Spaanse koffietent goed te doen.

Het is allen dagen feest maar je moet zelf de slingers ophangen.

Zaterdag lekker zwemmen in de baai met Jaap op de sub.

We maken direct wat afspraken met de Tutti en de Libra, zij liggen op anker, voor Oud & Nieuw.

In de baai is het behoorlijk uitgedund velen zijn na de Kerst weer verder gevaren.

Na ruim 2 weken op anker is er vandaag voor de Libra van Jelle & Natassa een plekje in de haven.

's Avonds kijken we darts thuis was dit altijd traditie met de kids!

Zondagmorgen combineren Marije en ik een stevige wandeling met een bezoekje aan de Lidl.

Al met al een wandeling van 1,5 uur, met de kaart in de hand komen we er wel, al is het af en toe lastig met oversteken de zebrapaden gaan maar 1 kant om en met 6 baans wegen is het toch echt een grote stad.

Onderweg een koffietje zit er niet in of het had in het ziekenhuis gemoeten, het is hier vergeven van de ziekenhuizen, dat lijkt ons toch niet zo gezellig en stappen bepakt en bezakt stevig door.

Thuis maar koffie dan!

Oudjaarsdag in de traditie van mijn moeder oliebollen gebakken, niet voor de hele straat maar voor 5 boten.

De laatste dag van het jaar is bij ons altijd een bezinnings momentje waar we het afgelopen jaar de revue laten passeren.

Alle bijzondere ervaringen van afscheid nemen ontdekken van nieuwe plaatsen die lang niet altijd aan je verwachtingen voldoen.

Het avontuur en dit samen te mogen beleven voelt heel erg rijk.

We kunnen niet vaak genoeg zeggen dit is het Zwitserleven gevoel en daar hoort missen ook bij!

Dit alles onder het genot van een glaasje bubbels met een lach en een traan.

We scoren een kreeftje & oesters onlosmakelijk verbonden met mijn Oud & Nieuw gevoel.

Met een smile van oor tot oor genieten.

Vanaf 21:00 uur aan de oliebollen met onze zeefamilie

Daarna Face-Timen met de kids, in Nederland is het een uur eerder Oud & Nieuw, de beste wensen en dat al je dromen uit mogen komen.

Aansluitend vuurwerk op het strand.

2019 is begonnen!

Traditiegetrouw voert een Canarie zijn partner druiven met de jaarwisseling we bewaren ze tot 's morgens met champagne, even als de nieuwjaarsduik, in bed!

Met erwtensoep en een Dart finale sluiten we dag af.

Wat een heerlijke 1 januari.

Deze schrijven we bij!

1. Pim en Nancy van den Berg:
    2 januari 2019
    Wat een geweldige ervaringen . Wij wensen jullie nog een behouden vaart en nog vele slingers om op te hangen in alle kleuren van de regenboog. De beste wensen voor 2019.