Drie Koningen

10 januari 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

2 Januari komt de familie van Ginneken voor een Nieuwjaarsborrel.

We halen Claudia, Edwin,Sam & Linn op bij het busstation.

Hoe apart is dit thuis ineens zo dichtbij!

Aan boord doen we een drankje en eten we samen, leuk om even "visite" te hebben.

De verhalen gaan zo verder waar we zijn gebleven.

Jammer dat we ze niet eerder hebben leren kennen.

De volgende twee dagen wordt het ziek op bed, mijn lichaam heeft stop gezegd en daar moet je naar luisteren!

Of zoals Han zegt: Mijn postduif is neergestort en moet 2 dagen in een kartonnen doos.

Nu gelukkig weer op de been.

Drie Koningen wordt op het eiland groots gevierd.

Daags voor 6 januari worden de drie Koningen met de boot ingehaald.

Samen met de Karakter gaan we naar de optocht met velen culturele praalwagens.

Iedereen prachtig verkleed bijna Carnavalesk.

Een beetje als de intocht van Sinterklaas in Nederland.

Met handkarren lopen ze tussen de optocht met zoetwaar en gedroogde inktvis.

De straten vol spelende kinderen ze geven verlanglijstjes aan de assistenten van de koningen en mogen  daarna hun gepoetste schoen zetten.

De kamelen zijn bepakt met bergen kado's en de Koningen worden door jong en oud uitbundig  begroet.

Samen beleven we een heerlijke avond tussen de lokalen.

Het was de 3 uur "wachten" meer dan waard!

Zondag blijkt de beste boodschappen dag lekker rustig en kun je met je kar op straat lopen.

Het is vandaag extreem stil, boven aangekomen weten we waarom, de winkel is dicht.

Drie koningen wordt 3 dagen gevierd.

Zaterdagavond de optocht, zondag een familiedag met kadootjes en maandag een extra vrije dag als een feestdag op zondag valt maar goed een heerlijke wandeling dat wel.

Dan maar naar het strand aan de andere kant van de stad.

We flaneren over de boulevard als in Oostende.

Een mooie dag uitgezocht, alle Spanjaarden zijn met de familie op pad.

We stranden onder een palmboom en aanschouwen het vrolijke tafereel met kinderen in de hoofdrol.

Daags daarna moet ook Han zijn accu op laden.( het zal wel een virusje zijn)

Bij de buurvrouw op de koffie ontmoet ik Martijn, al 14 jaar op het water, een echte zeenomade met Zeeuwse tongval.

Bij navraag blijkt hij uit Bruinisse te komen, hoe klein is de wereld.

Onze schepen hebben wel wat van elkaar weg van de week maar eens langs varen met de bijboot.

Met Maartje wissel ik wat vluchtgegevens uit voor Floris zodat ik de havenmeester kan informeren.

Het komt nu wel erg dicht bij!

Met de kids maak ik voorbereidingen voor een on board versie van "heel Holland bakt"

Voor de verjaardag van papa Michiel bakken we 3 taarten.

1. Cheesecake a la Geert

2. Mascarpone over Lange Vingers

3. Oreotaart met Witte Chocolade

Het motto van Madelief:

Het is alle dagen feest maar je moet wel zelf de taart versieren.

Het wordt een Taarten Tapas met de Zeefamilie

Doordat de wind het laat afweten is ook de Tutti er nog.

Altijd gezellig met de droge humor van Bart.

Er wordt weer smakelijk veel gelachen.

De Zeefamilie nog even bij elkaar maar om in woorden van Bart te spreken,

Familie en Verse Vis blijft slechts 3 dagen fris.

Deze houdbaarheidsdatum hebben we toch ruim overschreden!