Fantastisch weerzien met Floris!

20 januari 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Vrijdagmorgen 11 januari, het voelt toch wel erg spannend allemaal.

Om 10:30 uur belt Floris als hij richting Schiphol gaat.

Oma we gaan elkaar vandaag gewoon echt zien!

Hoe stoer is dat 8 jaar en alleen op het vliegtuig.

Hij vertelt me dat hij niet heeft gehuild bij het vertrek de blijdschap was groter en sterker.

Ik ben de gehele dag een beetje uit mijn doen.

Ruim op tijd gaan we richting het vliegveld.

De uiteindelijke omhelzing en knuffels zijn onbeschrijfelijk!

Jaap & Madelief hebben slingers opgehangen als welkom voor Floris echt superlief.

Met een big smile worden we de volgende morgen wakker, hoe fijn is dit!

Rond 6:30 uur doen we de zonsopkomst aan de rand van de buitenhaven er lopen dan ook 3 cruiseboten aan.

Daarna spelen met de kar die Michiel heeft gemaakt.

's Middags gaan we op verkenning naar de stad om een paar flip flops ( teenslippers ) te scoren.

's Avonds komen Jaap & Madelief tortilla's eten die daarna blijven logeren.

Met z'n drieën in de punt en opa & oma op de bank!

Nog voor het ontbijt gaan we lekker voetballen op het strand.

Een ontbijt met Belgische Wafels gaat er daarna wel in!

Aan boord nemen we afscheid van de Tutti, zij vertrekken richting de Kaapverden.

Dan is het tijd voor het strand.

Samen gaan we naar het grote strand: Playa de Las Canteras, aan de andere kant.

Lekker zwemmen en snorkelend rond de rotsen vissen spotten.

Kortom heerlijk genieten van een zonnige dag op het eiland.

Daarna nog even appen met broertje lief voor zijn verjaardag.

Maandags de eerste schooldag van Floris aan boord van de Karakter.

Wat een avontuur!

De bel gaat om 9:00 uur maar dan staat hij al zeker een kwartier klaar met zijn rugzakje.

Jaap & Floris volgen de lessen van Groep 5 en Madelief van groep 7.

Op school wordt er hard gewerkt en met 3 kinderen heeft de juf alles in de gaten.

In de pauze wordt er buiten gespeeld met de kar van Jaap.

Na school weer lekker na het strand.

Bij de visboer kopen we een Tonijn, met Jelle en Natassa genieten we van sashimi en vers gesneden ham.

Natassa leert Floris wat Griekse woorden ( Geia Sou Pappou = Hallo Opa),maar na wat dollen met de jongens vind hij Frans toch een mooiere taal.

Met een slaapliedje probeert ze hem nog te overtuigen maar helaas...

Vanuit de ankerbaai leert Han Floris varen met de dinkie samen met Jaap gaan ze aan boord van de Prinses Mia met een echt kanon aan boord!

Dit is voor de jongens echt super stoer!

Martijn doet inkopen voor de oversteek naar de Carib en de jongens helpen met het aan boord slepen van de grote koffer met proviand.

Als echte zeenomaden halen Martijn en zijn Franse Opstapmeisjes hun boodschappen uit de container achter de Superdino supermarkt.

Goed voor het budget, dat wel!

Voor de lunch maken we lekker sushi van verse tonijn, ook de juffrouw kan hier wel van genieten.

's Middags ga ik met de kids verf halen om een logo op de Wall of Fame te schilderen.

Op de terugweg maken we een stop bij de Lego winkel morgen geven ze een mindere dag en aan boord kunnen ze dan lekker kunnen bouwen.

Oh wat is het heerlijk met dat manneke in huis, de gewone dingen zijn al gek genoeg!

Na school snel weer aan de lego!

Jelle en Natassa komen voor een afscheidsborrel maar beslissen uiteindelijk toch pas zondag te vertrekken.

Zo lekker dat dat allemaal kan zonder strakke agenda's.

Voor de kids organiseren ze zaterdagavond een filmavond aan boord.

Het zijn echt schatten!

Donderdagavond realiseert Floris zich ineens dat het nog maar 2 dagen zijn.

Huilend liggen we in elkaars armen maar beloven elkaar dat we van deze twee "bonusdagen" alleen maar erg gaan genieten, dat is het allerbelangrijkste!

Vrijdagmorgen verzorgen Han en ik een gastles.

We gaan naar het Science museum Elder.

Onderweg maken we een stop bij het werelddelen mozaïek, echt prachtig gemaakt.

Jaap en Madelief verzorgen de rondleiding en eenmaal binnen blijken er ook voor hen nog veel nieuwe dingen.

Het engste is het lopen op een plank boven de wolkenkrabbers maar het toppunt blijkt het toertje met de Robocop.

Bij de grote Chinese Bazaar koopt Floris een aardigheidje voor de juf.

" Bedankt voor de superleuke week! "

We starten de dag met een bezoekje aan de oude stad waar Floris ons op koffie trakteert.

Hier kopen we wat souvenirs voor thuis.

Terug in de haven maken we de muurschildering af, Floris en de BEN-NL zijn vereeuwigd in de Marina de Las Palmas de Gran Canaria.

's Middags nog lekker met de dinkie varen nu het nog kan!

De kids houden een heus kussengevecht in de punt en ik bak pannenkoeken als  " laatste avondmaal "

We sluiten af met een filmavond op de Libra.

Wat een heerlijke week!

Als we wakker worden start direct het vertrek van Floris.

De negen dagen zijn om gevlogen!

We kroelen in bed zolang het nog kan.

De rugzak staat gepakt klaar.

Marije & Jaap brengen ons met de auto naar het vliegveld.

Met een laatste omhelzing spreken de jongens af elkaar in Nederland, na de wereldreis van Jaap, zeker nog eens op te zoeken.

Op het airport mag ik Floris begeleiden tot aan de gate.

Bij het uiteindelijke afscheid rollen de tranen over onze wangen maar kijken we terug op een fantastische week.

Dat tovert onmiddellijk weer een big smile op ons gezicht

Een ding weten we heel zeker we zijn vrienden voor het Leven!

1. Pim en Nancy van den Berg:
    20 januari 2019
    heerlijk om zo samen te genieten. Koester deze mooie momenten.
  2. Drea:
    20 januari 2019
    Wat een geweldige week hebben jullie gehad. Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk afscheid nemen was. Aftellen naar de volgende vakantie.
  3. Myrte:
    21 januari 2019