De laatste klussen tot aan vertrek

23 februari 2020 - Las Palmas, Spanje

Eerst lekker even bijkletsen met Nienke, Peter & Fleur.

Double Dutch is momenteel een vakantieboot en fully booked tot juli.

Wij gaan weer terug aan de klus, het einde van de vakantie modus.

Nog wat verfwerk hier en daar en prullen met de Sateliettelefoon.

Dit laatste kost de meeste tijd.

We maken een begin met de uit Nederland meegebrachte onderdelen.

Als Digibeten niet onze sterkste kant.

Het doel is bereikbaar blijven op de Oceaan.

Telefonisch lukt dit al wel maar nu nog via mail en sms.

Van al het schilderwerk frist de boot lekker op.

Verder worden alle kasten nagelopen en waar nodig  aangevuld.

Onderweg moet je alles blindelings kunnen vinden en dan is het fijn dat het fris in je geheugen zit.

Voorlopig nog geen weervenster op Windy en gaan we  gewoon door met het afwerken van het Things to Do lijstje.

Momenteel wat frisser weer er wordt ook behoorlijk wind voorspeld.

Hier in de haven merken we er niet zo veel van.

Toch als er een boot richting Tenerife vertrekt en een uur later weer terugkomt omdat ze alles stuk hebben gevaren is het duidelijk.

Het waait buiten stevig door!

Wij houden het bij schilderen elke dag een laagje.

We downloaden met hulp van martijn de X Gate app om straks makkelijker gecomprimeerde data binnen te halen.

Voor het ophalen van grip files & weerberichten.

Na wat koudere dagen keert de zon terug.

Daar er nog geen bericht is van de Fleet One Satelliet besluiten we een wandeling over de boulevard te maken.

Heerlijk in het zonnetje, met de surfers in de ruige branding, voelt het als een kadootje.

Helaas bij terugkomst in de haven nog steeds geen verdere info uit Nederland.

Vrijdag kunnen we weer een paar stapjes in de goede richting maken maar nog steeds geen data connection.

Het blijft de klus van de lange adem.

In het weekeinde kunnen we hier niet veel aan doen en besluiten we de boot zoveel mogelijk met bulk te storen.

Met een blik op Windy lijkt er eind volgende week mogelijk een goed weervenster te komen.

Dat zou geweldig zijn maar het duurt nog wel tot half volgende week voordat we daar meer zekerheid over hebben.

Als alle boodschappen weer aan boord zijn steekt er een behoorlijke wind op uit zuidelijke richting.

Dit verklaard het mooie weer, alleen dit keer gaat het gepaard met het nodige Sahara Zand Kalima genaamd.

Binnen een uur zit alles pot dicht als in dichte mist.

De wind gaat liggen en er ontstaat een heel raar weer sfeertje.

Alle boten zitten onder een dikke laag oranje stof.

Het slaat op je ogen en je neus raakt verstopt.

Ook binnen wordt het een stoffige bende, niet echt gezond.

Voor nu even geen Satelliet telefoon, maandag weer verder.

Als Martijn een vrijdag verstuurd berichtje binnen 24 uur binnen krijgt weten we dat we weer een stapje in de goede richting hebben gemaakt.

Stapje bij stapje komen we ergens...

De lange digitale weg.