Langzaam in de vertrek modus

4 november 2019 - Pasito Blanco, Spanje

Three Ships krijgt een opstapper die mee gaat oversteken.

Micha is een Nederlandse jongen van 26 die op Bonaire woont.

Ik hoop dat hij het vol houdt op Three Ships.

Een hele uitdaging!

Tom van de Que Mas heeft een salmonella vergiftiging en is goed ziek.

Met een kussen op z'n buik gebonden ziet hij er super zielig uit.

Dan is alleen ook echt alleen, als een ware Florence Nightingale zorg ik voor hem.

Met ORS en droge toast  probeer ik hem er weer een beetje bovenop te krijgen.

Al met al is hij er de hele week zoet mee.

Als 's middags de Double Dutch van Peter & Nienke de baai in vaart opereren Steven & Han als ware havenmeesters.

De baai met vertrekkers groeit gestaag, nu al meer dan 20 boten.

Na wat verse shoppings nodigen we Micha uit bij ons te komen eten.

Vooralsnog bestaan hun boodschappen uit bier en dat is niet genoeg voor een gezonde Hollandse jongen.

Shaun moeten we eten nog leren en beginnen met babyvoeding ( een lekker dik wortelsoepje )

1 November wordt de Satelliet telefoon geïnstalleerd.

We proberen een netwerk aan boord te maken, doen wat testjes.

Het lijkt allemaal te werken maar als ik hem uit zet krijg ik hem niet meer aan de praat.

Mmmm.... maandag maar even bellen met Alphatron!

in het weekend lekker genieten van de heerlijke momenten in de baai.

We BBQ-en met Micha & Shaun een super avond vol heerlijke engelse humor.

Tijd om lekker te schilderen in de kuip en wat souvenirs voor de kleinkinderen te maken.

Genieten met een grote G.

Als de bemanning van Three Ships rugby is kijken in de pub komt de boot wel erg dicht bij de Wandelaar.

Toch maar even bellen..

De ankerketting is rond een steen geslagen.

Met de duikuitrusting van Tom wordt de ankerketting weer vrij gelegd en schiet de boot 20 meter naar achteren.

Een stuk prettiger voor alle boten in de baai.

Met Peter delen we kennis over Communicatie en verzekeringen samen maar eens kijken of de Satelliet weer aan de praat krijgen.

Vanaf nu staat iedere dag in het teken van Predict wind en Windy in afwachting op een goed weervenster.

Vooralsnog de komende dagen nog geen goed venster.

We maken het schip vertrek klaar en wachten rustig af en houden ons voor dat we vooral geen haast hebben.