Wachten op een goed weervenster

12 november 2019 - Pasito Blanco, Spanje

Ook na contact met Alphatron krijgen we de Satelliet telefoon niet aan de praat.

Als Peter van de Double Dutch me aan boord komt helpen duikt hij gelijk met z'n kop in het kastje van de router.

Inderdaad had ik de wifi van de Satelliet niet mogen uitzetten.

Met een LAN-kabel activeren we het systeem maar werkt het nog niet naar behoren.

Al met al kost het behoorlijk wat energie om het aan de praat te krijgen.

We zijn er nu drie volle dagen mee aan de slag.

Soms denk ik had ik maar voor Iridium-Go gekozen maar dat is waarschijnlijk altijd zo als er problemen zijn.

De volgende dag brengen we een bezoek aan Aguineguin om een pakketje naar de kleinkindjes te sturen.

Daar we niet kunnen zeggen wanneer we naar Cabo Verde varen beter niet langer wachten met versturen.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje maken de boten op orde en wachten op een goed weervenster.

Aan boord van Three Ships komt een extra opstapster zoals in Las Palmas velen wachten op een oversteek naar de Carib.

Zij verrichten de laatste werkzaamheden op de kant en gaan volgende week weer te water.

Op de kant doen we een koffietje op de Double Dutch dat naadloos overgaat in de Gin-Tonic.

Lekker dansen supergezellig!

Net voor donker schieten we bij Theo & Mieke aan boord om met een glaasje Cava te proosten op hun nieuwe kleindochter in Japan.

De gehele week blijft het behoorlijk waaien, zelfs hier in de ankerbaai, tot ruim 35 knopen.

We krijgen toch ook hier wat mee van de weersystemen buiten.

We checken elke dag met elkaar de weerkaarten maar van week nog geen weervenster.

Als we alles naast elkaar leggen lijkt volgende week zondag de beste optie.

We volgen de ontwikkelingen op de Atlantic dag bij dag.

Op afstand doen we toch een beetje mee tijdens carnaval met Roosendaalse liedjes.