De laatste shoppings in Las Palmas

28 oktober 2019 - Pasito Blanco, Spanje

Met een gehuurde auto gaan we met z'n vieren richting Las Palmas.

De Nautische shop ligt afgeladen met spullen.

De ARC doet zijn intrede in Las Palmas en dat is goed te zien.

We zoeken onze spulletjes bij elkaar en bestellen nog wat dingen die niet op voorraad zijn.

Na een heerlijke Crispy Duck bij Jacky's reizen we terug onderweg maken we verschillende stops bij de grote bouwmarkten.

Met een autootje vol reizen we terug naar Pasito Blanco.

Net voor zonsondergang is alles weer aan boord.

Een zeer vruchtbare dag.

De gehele week  waait het stevig door en omdat de ankerketting nog met een harp vast zit zijn we niet echt gerust.

Even snel anker op als het moet is zo geen optie

Maar goed de oester is besteld en zal er eind van de week zijn.

In de Marina kijken we bij Gerrie & Steven ook hun onderwaterschip heeft behoorlijk te lijden gehad.

Waar wij nog dachten dat het elektrolyse was blijken de pokken de grootste boosdoeners die hele kleine gaatjes maken in je anti-fouiling.

Met name rond de Canarische eilanden een bekend probleem.

Verder doen we veel zaken op het internet met betrekking tot verzekering, telefoonabonnementen en installatie van de Satelliet telefoon.

Uiteindelijk krijgen we toestemming om na 1 november richting de Cabo Verde te vertrekken en vanaf 1 december richting Suriname.

Volgende week nog wat testen met de Satelliet de laatste oversteek verliep de communicatie niet helemaal naar wens.

Het things to do lijstje slinkt gestaag.

Vrijdag kookt Shaun heerlijke Roast Chicken, hij heeft echt zijn best gedaan, jammer dat hij zelf zo weinig eet zijn drinkgedrag baart me wel eens zorgen.

Doordat de wind alle dagen aan houdt besluit ik alleen met de bus naar Las Palmas te gaan om voor alle boten de bestelde spullen op te halen.

Het aantal ARC boten groeit gestaag de ankerbaai ligt bom en bomvol.

Met een karretje vol bus ik terug naar Pasito Blanco.

De oester aan boord is meer dan welkom en met even wat minder wind wordt hij direct gemonteerd.

Rust in de tent!

1. Petra:
    1 november 2019
    Han&Marrielle: eindelijk is het dan ( bijna) zover! Helemaal klaar voor de grote oversteek. Wij wensen jullie een behouden vaart en geven jullie een dikke vette knuffel en kijken weer uit naar het eerstvolgende bericht. Geniet ervan 😘
  2. Claudia:
    1 november 2019
    Hey lieverds, wat genieten wij van jullie verhalen op ons mooie Gran Canarische 😍😍. Maar nu is het bijna zover. Zo goed als klaar voor de oversteek⛵️😊. We wensen jullie een mooie behouden vaart en houden jullie in de gaten met jullie berichten. Doe voorzichtig en carpe diem🥰
    Dikke knuffels van ons allemaal en mochten jullie weer terug zijn in GC dan horen we dat graag. Dag lieverds 💋💋💋💋🐶⛵️
  3. Monique boden:
    2 november 2019
    Behouden vaart en geniet ervan?