Han 60

17 maart 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Maandag maken we de boot opporde en sluiten af bij de havenmeester.

Tegen de middag varen we uit.

Een kort tochtje tot Pasito Blanco heerlijk op deGenua in zwembroek.

De ankernacht is wat onrustig een halven nacht dwars op de golven.

We slapen om beurten en niet erg veel.

Bij dageraad gaan we weer richting de haven.

De Karakter is momenteel onderweg richting Lanzerote ben erg benieuwd of we elkaar nog treffen.

Zeilen zit er voor ons niet in vandaag, 10 uur pal tegen de wind.

in de acceleratiezone tot 30 knopen wind en een snelheid van 1,6 knoop niet echt ideaal zullen we maar zeggen.

Tot op 10 mijl voor de haven gaat het tergend langzaam dan ruikt de boot z'n stal en tikken we de 6 knopen aan.

Enfin het was het waard we hadden een superweek in het zuiden.

Het voelt echt als thuiskomen na vakantie.

Zwaar bewolkt het regent nog net niet en we hebben het gewoon koud!

Onderweg nog wel een prachtige show van 3 site surfers gehad, ze schieten je links en rechts voorbij, zeer spectaculair.

Als we opstaan blijkt de toiletpot verstopt en is er serieus werk aan de winkel!

Het wordt bikken en spoelen, een smerig klusje, we voelen ons net Hans Luijkx.

Het houdt ons de gehele ochtend bezig.

Na een grondige schoonmaakbeurt en zeer welkome douche gaan we naar het vliegveld.

Vandaag komt Hans voor 2 weken naar het eiland best bijzonder daar hij met Frieda regelmatig op het eiland was.

Nu voor het eerst alleen!

Heerlijk om elkaar vast te houden en lekker te knuffelen.

Eerst maar eens relaxen en morgen plannen maken.

We gaan samen een hapje eten en sluiten af op de Hollandse avond.

Han is alleen zijn gitaar vergeten.

De volgende morgen eerst langs de zeilmaker om nieuwe zeilen voor de BEN-NL te bestellen.

Het gevoel is goed ze hebben ongeveer een maand nodig en die tijd hebben we ruimschoots.

Superspannend dat wel!

Na een bezoek aan de Markthal gaan we verder na Playa Las Canteras waar we lunchen in een Spaanse Tapas tent.

Tot zonsondergang genieten we van een prachtige boardshow op surfside.

Daarna wandelen we terug naar de haven.

Hans is blij als we er weer zijn, met blaren op z'n voeten en spierpijn in zijn kuiten ploft hij op de bank.

" Slavendrijvers zijn het " roept hij ze laten je meer dan 10 km lopen, dat heb ik in jaren niet gedaan.

De volgende morgen na de was gaan we richting de Lidl.

Hans doet vandaag zijn trimschoenen aan we matsen hem en nemen een taxi terug.

's Middags willen we de oude stad bezoeken maar het is zo warm dat we het strand verkiezen.

Mazzel Hans!

We doen het stadsstrand aan de haven, het aantal kilometers van vandaag valt dus reuze mee.

Thuis lekker aan de Roti Kip onderwijl stuurt Allard een aapje dat hij onderweg is vanuit Lanzerote.

Net voor middernacht arriveert hij in de haven en samen gaan we aan de champagne op Han zijn 60e verjaardag.

Nadat we de slingers hebben opgehangen is er koffie & Cheesecake met de andere yachties.

Daarna een Internationale BBQ op de Libra waar we de verjaardagen van Natassa, Jelle & Han vieren.

Altijd een gezellige bende!

Hans geniet met volle teugen en vraagt zich af waar hij terecht is gekomen.

Heerlijk dat hij zo even in ons wereldje kan kijken.