Carnaval met Martijn & Lynn op het eiland

11 maart 2019 - Mogán, Spanje

Vandaag doen we nog even bulk inkopen bij de Lidl.

Het grote sjouwwerk 80 liter plat water, 18 liter bruiswater, 36 liter rode wijn, 36 liter witte wijn, 24 pakken koffie, 10 trays bier...

We lopen erheen en komen met de taxi terug.

Het loont de moeite een autootje vol.

Op de steiger denken ze dat we gaan oversteken maar dat is nog niet het geval.

Daarna een grondige poetsbeurt aan boord.

" schoon schip maken "

Jelle vraagt of we vanavond mee gaan stappen, na al deze noeste arbeid lijkt dat ons een goed plan!

Als we de stad in lopen is de carnaval in volle gang en blijkt ook hier een erg gezellig feestje!

Natassa en haar Griekse vriendinnen ontmoeten we op het Catalina plein.

We feesten lekker mee en vermaken ons prima.

We hebben de smaak te pakken..

De volgende morgen vroeg richting het vliegveld nog een beetje brak nemen we de bus om de kids op te halen.

Ik kijk er enorm naar uit elkaar lekker vast te kunnen houden.

Het weerzien is super!

Na een bakje koffie gaan we richting de haven.

Heerlijk relaxed doen we een lunch met Vongole & Bubbels aan boord.

Daarna gaan we de stad in en genieten met volle teugen van de carnaval.

Eind van de middag strijken we neer op het strand van Las Canteras en als afsluiting nog lekker even dansen op het Catalina plein.

Thuis stort iedereen in vroeg naar bed.

Een super 1e dag!

De maandag wordt een relaxte alcoholvrije dag daar we morgen richting het zuiden gaan zeilen.

Vroeg naar de markthal voor wat inkopen daarna doen we nog een bezoek aan de oude stad hier komen we deze week niet meer.

Terug aan boord maken we de boot vaarklaar.

Voor vertrek koop ik samen met Martijn een gitaar van Marcel op een ander Nederlands zeilschip.

Het verjaardagcadeau voor zijn 60ste verjaardag.

Morgen om 7:00 uur op en 8:00 uur varen dus op tijd in het mandje.

We vertrekken met een rustig windje.

Het wordt motorzeilen maar omdat dit voor Lynn haar 1e zeilervaring is vinden we dat helemaal niet erg.

Als we rond 16:00 uur Pasito Blanco bereiken besluiten we hier op anker te gaan.

Een prima ankerplek waar we nog niet eerder zijn geweest.

Als we aan de borrel zitten stuurt Bart de Bot een filmpje door.

Hij zit op Playa de Meloneras als hij de BEN-NL voorbij ziet varen.

Hoe grappig is dat!

Bij wakker worden eerst lekker zwemmen daarna anker op richting Anfi onze volgende ankerbaai.

Met windje mee varen we er in een uurtje naar toe allemaal op het gemakje.

We besluiten hier Han zijn verjaardagscadeau te geven.

Tijdens zonsondergang wordt er lekker op de gitaar gepingeld.

Zo heeft Martijn nog even de tijd om z'n vader een handje te helpen met spelen.

's Avonds geeft Han z'n 1e optreden, babi babi babi...hylarisch.

Donderdag reserveren we een plaatsje in de haven van Mogan.

De kids zijn blij verrast met alle verschillende sfeertjes in 1 week.

Het is net of ze al heel lang weg zijn en dat is nou net de bedoeling.

Achteruit in parkeren in de haven gaat prima.

Martijn complimenteert Han met het goede manoeuvreren en han is zichtbaar blij met dit compliment.

Dit is een goede plek voor de komende dagen.

Martijn & Lynn gaan op de wal de boel verkennen terwijl we de papieren bij elkaar pakken en ons gaan melden bij de havenmeester.

Later sluiten we bij ze aan op een zonnig terrasje in de haven.

Grappig dat we dit in december ook zo'n heerlijk plekje vonden maar dan vooral voor koffie & wifi.

Er volgt een heerlijke middag strand met goed gevulde strandtas.

Lynn & Martijn sluiten aan bij een groepje backpackers met gitaar uit Oostenrijk en Frankrijk op doorreis naar Perth en genieten van alle reisverhalen.

Met een pannetje mosselen strijken we neer aan boord.

Na 2 dagen op anker nemen we een heerlijke douche aan boord.

Daar knapt een mens van op!

Na een wandeling over de lokale markt lunchen we vandaag op het strand.

Helaas kunnen we hier geen Bonito scoren, er is namelijk geen viswinkel.

Wel krijgen we er super zonnige dagen voor in de plaats en dat is ook veel waard.

Bij de Spar kopen we 4 hele vissen ( baarsachtig ) waar we zeer smakelijk van genieten.

Een hele vis vol verse kruiden veel moeilijker hoeft het niet en natuurlijk met Papas Arrugadas y Mojo en Piementos de Padron.

We houden het vakantiegevoel lekker vast.

Met veel zon, zee & strand.

Vandaag is het erg warm en zijn voor wat verkoeling bijna de gehele dag in het water.

Tijdens de siësta doen we tapas in de schaduw om vervolgens weer in de baai neer te strijken.

We doen een sundowner in de beachclub.

Wat heerlijk om te zien hoe de kids genieten, ja die hebben elkaar echt gevonden.

Er wordt veel gelachen en ook wij leren Lynn zo erg snel beter kennen.

Super zo'n week met elkaar!

's Avonds vieren we Han z'n verjaardag tijdens een heerlijk Canaries diner met Pulpo, Sardinientjes en Cabra Stoba tijdens onze laatste avond samen.

Het lijkt of ze er al weken zijn..

Zondagmorgen beklimmen Lynn & Martijn de rots voor een mooi uitzicht het moet wel vroeg daarna is het veel te warm.

De koffer staat al gepakt en dus tijd om naar het strand te gaan om nog even lekker te zwemmen tot een uur of drie.

Na een verfrissende douche pakken we de bus naar het vliegveld.

Helaas heeft het vliegtuig vertraging door het slechte weer in Nederland maar daar willen we nog even niet aan denken...

Wij bussen terug naar huis en kijken terug op een heerlijke week samen.

1. Drea:
    12 maart 2019
    Wat een heerlijke foto's (toch een beetje Carnaval a la Pirresplein) en wat mooi om te zien hoe de week met Martijn en Lynn is.
    Han van harte gefeliciteerd met je Kroonjaar, een mooie leeftijd (ik kan erover mee praten ;-) )
  2. Ellen Buermans:
    14 maart 2019
    Wat geweldig jullie zo te zien genieten!! Heerlijk in de flow! Art of Living.
    Han van harte gefeliciteerd met je sixty en wens je een hele fijne verjaardag.
    Warme groetjes vanuit de carribien.
  3. Gerard en Heiltje de Graaff:
    15 maart 2019
    Hoi,hoi,Mariëlle en Han .
    Om te beginnen nog van harte gefeliciteerd met je 60 ste verjaardag Han Een kroonjaar ,geweldig toch ? Maar elke leeftijd heeft zijn charme hoor !
    Wij nemen hier maar die borrel. Maar ik zit nog steeds te balen dat we de borrel niet samen met jullie kunnen nemen .
    Zo te zien hebben jullie een leuke week achter de rug met Martijn en zijn vriendin .Gezellig !
    Blijven genieten hoor ,en hopelijk kunnen we elkaar nog ontmoeten op het eiland .
    Liefs van ons !