met Hans houden we de vakantie vast

27 maart 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Eerst hijssen we Allard de mast in.

Hij moet wat maten van de spindel opnemen met Hans aan de lijnen in de kuip.

Na een kopje koffie gaan we richting het strand voor een Lazy Sunday.

Net na zonsondergang genieten we van heerlijke Peking Eend bij Jacky's.

een blik op windy's laat zien dat naar het zuiden varen geen probleem is maar terug wordt wel een dingetje.

Op het havenkantoor probeer ik ook voor Jillibillie een ligplaats te bemachtigen voorlopig alleen aan de benzinesteiger maar nog steeds geen nee!

In de Markthal scoren we geitenvlees en verse vis.

De geitenstoof gaat direct op het Simmer pitje.

Met Allard worden nog wat technische zaken besproken omtrent de stuurkolom waar we van de week nog actie mee willen maken.

We besluiten woensdag een dagje te gaan zeilen en daarna een auto te huren.

"s Avonds gaat de lokale vis in de pan en met z'n vieren smullen we er heerlijk van.

Dinsdag maken we de boot op orde om vervolgens een bezoek aan de oude stad te brengen.

Een lekker wandeling waar de kuitspieren van Hans langzaam aan gewend raken.

Thuis kan hij de kaartclub wel voor de wandelclub inruilen.

Daarna een ouderwets gezellige avond wanneer Allard, Jelle & Natassa Cabra Stoba komen eten.

Vandaag een dagtocht op het water.

Eens kijken of Hans niet zeeziek wordt, en varen zonder dat je kan zwemmen is wel wat hoor.

In zwemvest voelt hij zich veilig.

Het wordt een heerlijke tocht, halve wind richting Fuerteventura.

Hans geniet met volle teugen en toont zich een ware zeeman.

Terug in de haven poetsen we de boot weer op, op de wal heeft hij nog de hele avond zeebenen en danst alles.

Aan boord komt Allard verhaal halen en we spreken af morgen onderhoud aan de stuurkolom te doen.

Erg fijn zo'n technische man in de buurt.

Er zit wat speling op het stuurwiel, er blijkt een bus versleten, na navraag in de haven lijkt het mogelijk een nieuwe te laten draaien.

het vervangen van het vetkoord moet worden uitgesteld tot het schip uit het water gaat.

Daarna met z'n allen aan de Kalfslever met heerlijke levensverhalen.

Uiteindelijk duurt het draaien van de bus wat langer en huren we een auto voor een week.

's Avonds hebben we een afscheidsdiner met Jelle, Natassa, Pieter & Irini die vertrekken morgen richting Lanzerote.

Erg gezellig bij Pisko met tapas, live muziek en veel wijn.

Na het ontbijt toeren we met Hans & Allard het eiland rond.

Een mooie trip met enkele stops in prachtige ankerbaaien, maar met deze wind niet echt de ideale plek.

De temperatuur loopt op tot 30C in Mogan.

Wat zwemmen en daarna ploffen we tot zonsondergang op een zonnig terras.

Vakantie ten top!

Daarna tuffen we terug naar huis, in Maspalomas is de Light Parade aan de gang.

Een schitterend schouwspel, we maken geen stop meer iedereen is kort.

Thuis vroeg onder de wol.

Zondags neemt Hans ons op sleeptouw.

Hij leidt ons mee naar Playa de Cura waar hij jaren achtereen met Frieda is geweest.

We nemen de lift tot boven op de berg en lopen naar het appartement.

Heel bijzonder hier samen te zijn!

Na een duik in het zwembad blijkt de eigenaresse van de horeca verruilt door eenSpanjaard die het vak niet echt snapt.

De Duitse dame was al in de 80 en waarschijnlijk met pensioen.

Als we onder aan de berg op hun favoriete plek neerstrijken voor de lunch blijkt ook hier het ondernemersechtpaar verruilt.

Bij navraag blijken ze in juni met de Noorderzon vertrokken.

Marjolein heeft ze in mei nog bezocht, voor Hans een enorme tegenvaller.

Hij had hier graag het hoofdstuk afgesloten maar het boek is al dicht.

We sluiten af met een Sun Set op play Tauro met gezellige live muziek en kijken terug op een heerlijke dag.

Maandag nog een dagje bouwmarkt en klussen.

Na een heuse onweersbui wordt de stuurinrichting teruggeplaatst.

Een geslaagde klus!

Voor de regen uit verlaten we Las Palmas opnieuw naar het zuiden.

Even de vakantie vast houden.

We maken een tochtje langs Play des Ingles ( beetje als Benidorm ) maar rijden snel door.

In de oude stad van Mogan doen we een kopje koffie.

Daarna nog even heerlijk zwemmen & stranden.

Zelfs Hans gaat te water in de Atlantische oceaan, de krant komt nog net niet.

Met een pan Paella sluiten we de dag en een supervakantie af.