De zomer is terug!

12 mei 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Een warme week op Las Palmas.

We maken een heerlijke strandwandeling op Las Canteras.

Lekker flaneren over de boulevard en strijken neer op een hipster terras met heerlijke muziek.

Genietend van alle bodysurfers in de branding en een prachtige Sunset.

Tijd om weer eens lekker te zonnebaden, in bikini op het voordek met de plantenspuit voor wat verkoeling.

Dinsdag vertrekt Allard richting Suriname, hij ziet er erg tegen op maar we volgen hem dagelijks op de AIS en via Cruisersat.com.

Hij denkt er zo'n 14 dagen over te varen.

Half de week gaan we serieus op pad voor een kleedje voor de bruiloft.

We slagen beiden een lekker gevoel en sluiten af met een biertje onder de palmboom op het strand.

Het blijft heerlijk zomeren in Las Palmas.

Als we langs de werkplaats lopen staat de boot van Cynthia, een solozeilster, op de kant met roerproblemen.

Daar het op de kant blijven staan nogal wat financieel consequenties heeft gaat ze eind van de middag toch weer terug het water in.

Verder charteren en wachten op onderdelen uit Nederland lijkt de beste optie.

We genieten van 2 fantastische voetbalavonden, jammer dat de jongens van Ajax de finale op een haar missen.

Onder het genot van de heerlijke gitaarklanken van Han maak ik een smaakvolle " Coq au Vin "

Mijn Reiskookboek groeit gestaag om straks zonder internet ook lekker te kunnen kokkerellen.

Vrijdagmorgen gaan we vol goede moed richting  Sunny , de zeilmaker, helaas is het bevestigingsmateriaal voor de zeillatten nog niet binnen.

Er wordt dus nog niet gestart en gewacht om de klus straks in 1x te kunnen klaren.

Jammer maar wel logisch.

Enig rekenwerk zegt dat ze ongeveer een week nodig hebben om het zeil te maken en we hebben er nog 4 dus geen paniek.

We besluiten het weekeinde de tafel in de dockhouse te gaan maken.

Het schuren is een monniken klus maar wel met mooi resultaat.

Na velen uren schuren hebben we een prachtige nieuwe teak tafel

De prijs van een nieuw blad is 438 euro en dat verzacht het velen schuren enorm.

Uiteindellijk maken we nu beide tafels met alleen maar recyclemateriaal en dat is ook veel waard.

De moederdag doen we op afstand het wordt straks moeder en vaderdag in een!

En genieten lekker van de warme zonnestralen.