een week in La Coruna

15 augustus 2018 - Camariñas, Spanje

Rustig laten we alles op ons inwerken en nemen de "schade" op.

De steun van de bijboot verzwaren, de grootzeilval een stukje inkorten de mantel is beschadigd waar hij is door geschavield, de bilge onder het motorruim schoonmaken, overleg wat te doen met de stuurautomaat en windschermen maken in de zeereling.

Elke dag een klusje!

We liggen met de boot op een werkelijk schitterende plek in het oude stadscentrum.

Na de Siesta lopen we de stad in laten alles op ons inwerken & genieten van de Spaanse sfeertjes een heel kinderrijk gebeuren.

Velen nauwe straatjes met mooie mensen.

We trakteren ons zelf op Iberico die smelt op je tong

Nog steeds komen we wat langzaam op gang.

Na 4 dagen doorzeilen kost het even tijd om weer je ritme op te pakken even wat slaap inhalen dus!

De zon helpt daar goed bij!

's Middags varen we met de dinque mee met een Italiaan in een 5 meter bootje dat slechts met buitenboordmotor non stop de wereld rond gaat zeilen.

Zijn vriendin zwaait hem uit vanuit de dinque

Echt bizar!

Op de terug weg zoeken we in de andere haven de Duitsers op die daags voor ons uit Falmouth vertrokken.

Even verhalen en ervaringen delen.

Thomas was met zijn iets kleinere bootje solo en dus iets dichter langs de kust gebleven dat bleek niet altijd even gunstig zeker niet in de Golf van Biskaye.

Het resulteerde in zwaar weer tot 40 knopen.

Terug aan boord zien we donkere wolken aankomen prima tijd om eens in de volgende bestemming te verdiepen de Spaanse Rias

Met de Reeds en de Pilot nemen we  de mogelijkheden door.

Wordt het Laxe of Rias de Camarinas we hebben nog even dit te bedenken.

Verder willen we nog naar Santiago de Compostella maar besluiten dit vanuit Muros te doen.

Ooit een bestemming die op het verlanglijstje van mij en mijn vader stond, wie weet komt het er toch nog van.

De volgende dag is de zon weer terug en zetel ik me met een goed boek op het voordek, Klassieke muziek op de achtergrond van een zangeres op de promenade.

We bedenken dat we weer zin krijgen in een nieuwe horizon maar morgen nee dat is echt te snel.

Het tempo wordt goed aangepast maandag maar weer verder

Zaterdagmorgen bezoeken we de Markthal en scoren prachtig uitziende mosselen voor 1,50 de kilo en verse tonijn.

We gaan in de andere havens nog op zoek naar een watersportwinkel voor onderdelen maar vinden niet echt wat we zoeken.

Wel komen we tot de conclusie dat we in de mooiste haven liggen.

Snel terug voor dos Cervezas! want warm is het wel.

's Avonds gaan de mosselen op de Cobb het is werkelijk een feestje!

Zondag maken we de boot op orde, bijboot weer op het voordek.

Windy vertelt ons dat dinsdag gunstiger is dus maken we er maar een Lazy Sunday van, met Engelse drissel komt er niet veel uit onze handen vandaag

Maandag markeren we de ankerketting iedere 10 meter en vullen de watertanks tevens starten we met desinfecteren en gebruiken ze niet langer als drinkwater.

Op de valreep treffen we nog een "Jan Snel" in de watersport, met handen en voeten krijgen we wat nodig hebben, wat zouden we zonder moeten.

Op naar de Spaanse Rias!