Vol enthiousiasme wordt er gestart aan een loopplank

26 mei 2019 - Las Palmas, Spanje

Eerst veel reken en puzzelwerk hoe we het materiaal zo efficiënt mogelijk kunnen gebruiken.

Dat brengt schaarste aan degelijk materiaal met zich mee, er is geen mogelijkheid nog even een plankje bij te halen.

Met een lijst wat we aan RVS schroeven en bouten nodig hebben gaan we naar Rolnautic.

Je betaalt alle bouten op gewicht, RVS is hier spot goedkoop.

Een goede plek dus om straks de schroevenbak is lekker aan te vullen!

Aanvankelijk eerst de zwemtrap maar daar de hoeveelheid materiaal voor de loopplank bepalend is wordt daar mee gestart.

Een leuke klus die ons wel even bezig houdt.

In het zonnetje worden alle gedemonteerde latjes van het ligbed op maat gemaakt.

Alles op het gemakje, wat heerlijk toch als tijd geen issue is.

Woensdag de verjaardag van onze zoon, 28 lente's.

Hij geniet heerlijk van zijn kado en tokkelt lekker voor ons.

Wij gaan verder met de loopplank.

Latje voor latje alles nameten en op maat veilen.

We zijn erg blij met onze workmate maar missen soms het mooie gereedschap van Bas & Roger.

's Avonds gaan we naar Guatida een blues cafe op Las Canteras.

Hier wordt een heerlijke Jam sessie gehouden, een prima alternatief voor de Nederlandse avond.

Quido steelt de show met zijn heerlijke gitaarsound laat hij de meisjes beter zingen.

De volgende morgen weer lekker verder, we maken de loopplank zover klaar en zijn zeer tevreden met het resultaat.

Als er van het weekeinde wat minder wind staat draaien we de boot om alles te monteren.

Nu verder aan de zwemtrap..

Als we voor het weekeinde wat boodschappen doen en terug in de taxi een leuke conversatie hebben met de taxi chauffeuse merken we dat we nog steeds wel te kort schieten in onze Spaanse woordenschat.

Reden om maar eens in de lesboeken te duiken.

Han repeteert op zijn gitaar en ik pak de Spaanse lesboeken van Joke erbij.

Als we zondag de laatste hand leggen aan de zwemtrap belt Sunny dat het grootzeil klaar is en ze het morgen, na een detailbespreking met ons, komen monteren.

Perfect Timing!

1. Nancy van den Berg:
    2 juni 2019
    Wat een lekker relaxed leven. Genieten en toch werken aan je droom. Proficiat met Martijn en fijn dat we jullie verhalen op deze manier kunnen volgen.
    Liefs Pim en Nancy