Terug naar de uitvalsbasis Las Palmas

2 december 2019 - Roosendaal, Nederland

Na een heerlijke week op Tenerife maken we de boot klaar om terug naar Las Palmas te varen.

We nemen afscheid bij Toon, Marij en de kleine Wende.

Ik zal hun waarschijnlijk pas weer in de Caribe ontmoeten.

Ze gaan over 2 weken via Las Palmas oversteken maar dan ben ik in Nederland.

Nienke & Peter blijven nog een jaar op de Canarische Eilanden dus die kans op een snelle hereniging is groter.

Nog voor zonsopgang gaan we op weg.

In de baai staat er een behoorlijke swell deze verdwijnt zodra de wind opsteekt.

We moeten hoog aan de wind zeilen ( net iets te hoog eigenlijk )

Net voor donker lopen we Las Palmas binnen, morgen maar kijken voor een goed plaatsje, liefst aan de Muelle.

Als ik 's morgens een rondje door de haven maak is de bezetting aan de Muelle bijna dezelfde als vorig jaar.

Voor ons helaas geen plaats aan de Muelle maar op de kop van de K steiger.

De K van koninklijk zoals Theo het noemt en een prima plek!

Met een glaasje bubbels & sashimi van Tonijn genieten we van nog een laatste avondje samen.

Het is nog even wennen aan het idee dat ik naar Nederland ga.

De eerste drie weken zonder Han

Hoelang ik in Nederland blijf zal afhangen van de vorderingen van de operatie van mama.

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik er voor papa & mama kan zijn.

Met de 1e vlucht vlieg ik naar Nederland.

Lynn & Martijn zetten me op de trein naar Roosendaal.

Daar kruip ik in een grote doos om de kids te verrassen.

Voor beide het mooiste kado!

Het is namelijk Sinterklaas in " Huize Mulder " dat het ook Maartje's verjaardag is maakt het extra speciaal.

Samen met de kleinkinderen slaap ik in 1 groot bed.

Het is nu al een Feestje!