Terug in het ritme van alle dag

7 april 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Nog een paar dagen in het bezit van een auto bezoeken we de nodige bouwmarkten helaas vinden we nergens teak.

De volgende dag rijden we naar Pasito Blanco in de haven daar willen we straks voor de oversteek de boot op de kant zetten.

Eens kijken of we alvast wat afspraken kunnen maken voor medio september.

We kunnen dan uit Nederland nog wat benodigde spullen meenemen.

Ervaring leert dat opsturen naar het eiland veelal op teleurstellingen uitloopt ( veel problemen bij de douane )

Bij de zeilmaker maken we de offerte voor nieuwe zeilen definitief.

Eind van de middag nog even een stop bij Pio Pio met lekkere live muziek.

Terug in de haven regent het al vanaf 14:00 uur, wij hebben nog lekker even zomer meegepikt in het zuiden.

De contrasten zijn groot van 30C - 19C.

Na de laatste grote boodschappen bij  El Campo leveren we de auto in daarna een "afscheidsetentje" met Allard voor het geval hij maandag moet vertrekken.

Niets is minder waar, heel vriendelijk wordt er een week bijgeboekt terwijl we vorige week nog voor iedere dag moesten smeken.

We besluiten een poging te wagen om van de klaptafel een kuiptakel te maken.

Liefst zonder slopen wat de uitdaging alleen maar groter maakt.

Uiteindelijk zijn we erg tevreden met het resultaat, dit hadden we een half jaar eerder moeten doen maar dat is vaak zo.

Na flink wat schuurwerk ziet hij er als nieuw uit.

Op het bed maken we een topmatras op maat ook dit gaat boven verwachting goed.

Het wordt een productieve dag die we met een glimlach afsluiten in de zon.

Daags daarna komt het met bakken uit de lucht.

Geen enkele reden om uit bed te komen het topmatras doet uitstekend zijn werk!

Hierna volgt groot onderhoud in de machinekamer.

Het impellerhuis wordt uitelkaar gehaald en alles goed gesmeerd met vaseline, vervangende onderdelen moeten uit Nederland komen, de verdere werkzaamheden schuiven door naar na de zomer.

Ik gebruik de tijd dat de mannen aan het klussen zijn voor een stevige wandeling rond de kaap.

Onderweg krijg ik een enorme regenbui en ben in no-time nat tot op mijn bilnaad.

Het water komt met een rotgang van de berg af op het bergpad sta ik tot mijn enkels in de slik.

Jammer het wordt te drassig om de kaap te ronden.

De volgende morgen nog wat kleine onderhoudsklussen in de machinekamer.

En opnieuw een bezoek aan de havenmeester voor verlenging van de ligtijd.

De boot uit La Palma waarmee Allard zou oversteken besluit niet meer te gaan.

Een week verlenging is maximaal niet echt relaxed daar je continue geprepareerd moet zijn voor vertrek.

En wind laat niet echt goede weervensters zien.

Volgende week maar is een afspraak maken met "de grote baas"

Daarna gaan we lekker weekend houden met heerlijke Kalfsossobuco en een goed "Italiaans" wijntje.

Jammer dat ik  de volgende morgen me niet zo goed kan herinneren hoe lekker het was.

Wat stoffig word ik wakker.

Na een groot glas versgeperst fruitsap starten we een fikse wandeling naar de vissershaven.

Dit blijkt de beste remedie.

We zijn erg verbaasd dat we de Cruise Terminal en de vissershaven zo kunnen betreden.

Als we later het terrein verlaten wordt het ons duidelijk dat dit zeker niet de bedoeling is.

Alle auto's & inzittende worden uitgebreid gecontroleerd en gefouilleerd door de Guardia Civill.

We waren ons van geen kwaad bewust en worden ook niet aangesproken.

1. Anneke:
    7 april 2019
    Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een lekker leventje.
    Van 16 tot 23 mei zitten wij een weekje op Fuerteventura. Ik zal zwaaien en roepen.