Een rondje Tenerife

28 november 2019 - Santa Cruz de Tenerife, Spanje

In de haven proberen we een auto te huren.

Helaas gaat dat niet lukken, de mensen van de cruise boten ( zo'n 4 boten per dag ) nemen alle huurauto's in beslag.

Op het vliegveld hebben we meer geluk waarna we koers zetten naar de Noordelijke kam van het eiland.

Het is er prachtig in de bergen en ongelooflijk groen, bijkomstigheid is wel dat het er erg vochtig is.

Verder veel laaghangende bewolking, boven op de kam ben je daar weer doorheen met aan beide zijde de atlantische oceaan is het uitzicht adembenemend.

De volgende morgen voor zonsopkomst stappen we in de auto om vanaf de beide het grootse uitzicht te kunnen bewonderen.

In een prachtige tocht klimmen we steeds verder de berg op tot ver boven de boomgrens.

Aan de voet van de Teide maken we een wandeling tot op 3000 meter hoogte, voor het laatste stuk heb je een permit nodig, desalniettemin is het landschapers indrukwekkend.

Van hieruit bezoeken we nog de ankerbaai van Los Christianos, de contrasten op een uur tijd zijn enorm.

Het is hier weer flaneren over de boulevard in zwembroek.

De baai is een heerlijke beschutte ankerplaats met strandgeluiden als decor.

Daarna gaan we toch weer de bergen in.

In kleine dorpjes meer wandelaars dan strandtoeristen in super relaxte sfeertjes.

Wat een diversiteit op 1 eiland.

De lokale bevolking liggen op het strand en gaan skiën op dezelfde dag op hoogtij dagen.

Nu helaas geen sneeuw op de top, maar wel temperatuurschommelingen van 10 - 30 graden.

We sluiten af aan de haven van Puerto de la Cruz met een heerlijke paella en schitterend uitzicht aan de ruige kant van het eiland.

Moe van alle indrukken keren we terug naar huis.