De reisplanning wordt aangepast

28 februari 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Maandagmorgen gaan we weer enthousiast aan de klus.

De deuropening wordt grondig aangepakt omdat de deuren altijd open staan lijden deze plaatsen het hardst.

Maar oh wat zijn we blij dat het bovendek van aluminium is anders zou het allemaal een stuk gekker zijn.

Daarna is de ankerbak aan de beurt.

Hier is wel alles staal!

We zien dat we hier een grotere klus van moeten maken en besluiten op een wat frissere dag af te wachten het is daar beneden om af te pikken.

Op het havenkantoor leg ik onze ligplaats vast tot het eind van de maand.

In de ankerbaai liggen nog steeds veel boten te wachten op een plaatsje in de haven.

Het havenkantoor zit vol met zeer geïrriteerde mensen die niet snappen dat er in zo'n  "lege" haven geen plaats is.

Het blijkt dat er een nieuwe steiger wordt aangelegd waardoor een aantal boten tijdelijk van plaats moeten wisselen.

Vanaf 15 maart mag er in de ankerbaai niet meer geankerd worden en hebben ze binnen dus extra ligplaatsen nodig en daar wordt nu hard aan gewerkt.

Wij koesteren ons plaatsje in de haven.

In de box naast ons worden nieuwe mooring lijnen geplaatst.

Een klucht op zich!

Er verschijnt een complete duikploeg van 8 man op de steiger.

Na 3 uur ploeteren is de klus geklaard.

Ons inziens niet goed en dat blijkt ook want 's middags is de ploeg weer terug.

Om de lijnen alsnog aan de juiste ankerboei te plaatsen nu met beter resultaat.

We hebben weer buren!

Een franse boot verderop op de steiger wordt verhuurd als airbnb.

Hier strijken geregeld backpackers neer met stoere reisverhalen.

Vaak maar voor 1 nachtje.

Eind van de week brengen we een bezoek aan de zeilmaker.

Hij heeft 3 grotere 2e hands grootzeilen.

Aan boord maar eens inmeten of er iets passends bij zit.

Het lijkt dat hij een passend grootzeil heeft van een Catamaran.

De afmetingen zijn praktisch gelijk.

Dit belooft veel goeds en ook als we naar de prijs informeren stemt ons dat erg blij ( 400 euro )

Het loont de moeite om het zeil er af te halen en met de steekwagen  te brengen, waar hij plaats maakt op de werktafel om alles na te meten.

Ook bij nameten lijken de afmetingen goed, dat het zeil van een Cat is blijft nog wel even een dingetje.

Sunny komt aan boord alles opmeten.

Na overleg met zijn kompaan blijkt de verbouwing van het zeil toch een zeer kostbare onderneming.

Een enorme tegenvaller we waren er zo dicht bij.

Jammer maar te mooi om waar te zijn.

Waarschijnlijk wordt het toch een nieuw zeil laten maken.

We denken nog even rustig na...

Wel hebben we ons reisplan inmiddels aangepast.

In Portugal op de kant voor ons bezoek aan Nederland wordt een te kostbare aangelegenheid.

Hier vandaan vliegen blijkt de beste optie en een betaalbare plaats om de boot veilig achter te laten.

Zo kunnen we eerst lekker van ons bezoek genieten en daarna de boot op orde maken voor de oversteek.

We gaan dan in juni wat langer naar Nederland voor Quality- Time met de familie om daarna onze reis voort te zetten.

We zijn blij dat dit ei gelegd is en boeken de tickets naar huis voor de bruiloft.

Een nieuw zeil laten maken duurt 1 maand en daar hebben we nu dus ruim de tijd voor.

1. Gerard en Heiltje de Graaff:
    28 februari 2019
    Dat is balen dat het niet past . Jammerrrr.... !

Blijf nog maar lekker ff daar dan .

We zien jullie gauw !

Liefs van ons