Pasen op de Canaries

22 april 2019 - Las Palmas, Spanje

We starten de nieuwe week met hardlopen & gitaar spelen.

Met deze tropische temperaturen hadden we best een uurtje eerder kunnen starten.

De loopgroep is al uitgegroeid van 3 tot 5 personen, lekker een beetje bewegen na al die weken "feesten"

Na afloop drinken we koffie bij Gerdie & Quido en zien nog net het laatste stukje van Han zijn gitaarles.

Hij doet z'n stinkende best maar vind het erg moeilijk en speelt de blaren op zijn vingertoppen.

Daarna besluit ik nu eindelijk Han zijn mutsje eens af te haken daar is niets van gekomen met zoveel "visite"

Dinsdag gaan we varen met Quido, Gerdie, Theo & Mieke zo op het water begint het wel weer te kriebelen.

We zijn superblij dat we de periode tot aan de bruiloft gebruiken om nieuwe zeilen te maken,( Sunny stapt regelmatig aan boord om het een en ander in te meten ), ondanks dat het ons beperkt in de vaarmogelijkheden is het heel fijn dat alles op het eiland wordt gemaakt en je kan bijsturen waar nodig.

Mijn loopschoenen zijn overleden en maak ik op mijn bergschoenen met Gerdie een stevige wandeling.

Op de terugweg gaan we samen om een paar nieuwe loopschoenen.

Een verademing ze lopen weer als zonnetjes.

Met de Dremel wordt begonnen aan de klus in de ankerbak een helse klus.

We kunnen niet overal even goed bij en dat is jammer.

Het paasweekeinde maar eens bedenken hoe we de ankerbakken kunnen demonteren.

Iedere dag wordt er flink geoefend op de gitaar wat een heerlijk sfeertje geeft aan boord.

Half de week hebben via de Satelliet telefoon contact met Allard na 2 dagen heeft hij de wind opgepakt.

Het slapen gaat goed alleen is het erg saai.

De Paaseieren voor Floris & Chelsey gaan op de post als pakketje uit Las Palmas.

Vanaf donderdag staat op het eiland alles in het teken van Pasen.

Vrijdag gaan we met Mieke & Theo naar de Processie in Vegueta.

Vroeg in de avond verzamelen alle buurtschappen in een stoet achter hun eigen beelden op handen gedragen.

Als je het afgelopen jaar een dierbare bent verloren loop je in de stoet mee.

Iedereen is in zeer bedrukte stemming het geheel is zeer indrukwekkend om te aanschouwen.

We zijn beslist niet alleen alle Canaries zijn uitgelopen hoewel de stoet voornamelijk ouderen zijn is de jeugd langs de kant rijkelijk vertegenwoordigt.

Paaszaterdag kokkerellen we voor de paalbrunch bij Gerdie & Quido.

's Morgens worden Han zijn haren geknipt en gaan we ons paasbest op pad.

We hebben een heel gezellige brunch met eieren schilderen en mens erger je niet.

Tijdens de brunch belt Allard dat hij, na 6 dagen, in de Kaapverde is aangekomen.

Tweede Paasdag kennen ze niet dus morgen weer een gewone werkweek.