Na een paar heerijke dagen terug naar "huis"

22 juni 2020 - Mindelo, Kaapverdië

Het jeepje brengt ons naar Sinagoge met Natuurzwembaden en een prachtige zonsondergang.

Foto's maken wordt hier niet op prijs gesteld.

Daarna trekken we door na Fontainhas via een fabelachtige trek bereiken we het bergdorpje waar slechts een handjevol mensen wonen.

Het hele dorp loopt uit en de bar gaat open.

Wat een warme ontvangst!

Net voor donker dalen we het kronkelpaden weer af  om met de avond weer in Paul te zijn.

Daar bezoeken we de werkplek van Etienne een prachtig Boutique-hotel aan Zee.

Met een heel team Kaapverdianen heeft hij een supermooi project weggezet.

Hij neemt de werknemers in huis op de boerderij om een team te vormen.

Met gebruik van velen lokale natuurlijke materialen bouwen ze 15 kamers allen in een andere stijl.

"Tienne del Mar"

Erg sneu dat wanneer de verbouwing klaar is de Corona het toerisme stil legt.

Na een laatste eilandtour pakken we de Ferry terug naar huis.

We sluiten af met een etentje op de floating bar en kijken terug op een heerlijke week op Santo Antao.

De BEN-NL heeft het goed gehouden in de haven alhoewel de extra lay-lijn wel weer is gebroken.

Met de voorspelde wind voor deze week besluiten we nog een paar dagen in de haven te blijven.

Alle boten liggen onder een dikke laag Sahara zand.

Met een ruime waterslang wordt alles is goed onder handen genomen en de tanks weer gevuld.

Als de Choctaw de dincky komt terugbrengen hebben ze een paar verse Kreeften bij zich en genieten we van een heerlijke lunch.

Er volgen een paar bewolkte maar zeer warme dagen waarbij alleen de wind, opnieuw oplopend tot 50 knopen, ons in de haven houdt.

Na wat laatste schilderwerk en het opnieuw invlechten van een doorgesleten snufferlijn zijn we klaar om opnieuw op anker te gaan.

We besluiten de 14e Gin-Tonic Friday in de Floating Bar te houd

Zaterdagmorgen liggen we voor achten weer achter de spijker.

Een stuk comfortabeler dan in de haven met enorm veel swell.

Tijd voor een frisse duik!

Alle weerkaarten komen op tafel en langzaam gaat de focus op de Azoren.

Als ook van de Pien goede tijding komt ( Zij zijn in ruim 11 dagen naar de Azoren gevaren ) biedt dat perpectief.

Na een quarantaine tijd van 2 dagen zijn de Azoren vrij toegankelijk zonder verdere Corona restricties.

Waar Wende het super heeft gedaan blijft Marij ondanks de pleisters zeeziek.

Zondag volgt dan eindelijk weer een stranddag.

Akko gaat Kite-surfen op het stadsstrand.

Niet de ideale plek om te Kiten maar wel veel bekijks.

We belanden in de Beach Bar met DJ en Cocktailbar voor de Sunset.

En sluiten de week met een heerlijke Zondag.