Opnieuw aan de klus

8 juni 2020 - Mindelo, Kaapverdië

Er volgt een weekje van klussen om het things to do lijstje af te werken.

De stuurkolom wordt extra verstevigd en het stuurwiel & de stuurwielketting worden geserviced en geborgd.

De reeflijnen krijgen extra blokken om schavielen tegen te gaan in de zeilogen.

Alle karren worden gecheckt en geolied.

De ankerbak wordt schoongemaakt voordat de ketting er weer terug in gaat.

Bij de Pien doen we een zeilwissel zo blijf we samen lekker aan de slag.

Als we daags er na onze nieuwe grootzeilval hijssen zijn we rap door ons lijstje heen.

Het voelt goed om alles klaar te hebben voor een eventueel vertrek.

Hoewel het nog steeds moeite kost alles te laten landen.

Als na dagen van klussen onze bijboot willen starten, voor nog wat dingetjes van de wal, zit er een lekje in het impellerhuis van de motor van de bijboot.

Gelukkig hebben we nog een reserve motortje aan boord.

Na 2 jaar stil staan kost het even deze weer aan de praat te krijgen maar daarna loopt hij weer als een zonnetje.

Voor de boodschapjes is het dan te laat: Manana of zo als ze hier zeggen No Stress.

Als tegen het weekend het einde inzicht komt van het lijstje plannen we een week naar Santo Antao voor volgende week.

Daarna wordt het wachten op een goed weather window.

Als we de boeken van Jimmy Cornwell moeten volgen vanaf juli.

Wanneer we met de Pien een weervenster bekijken is er voor deze week nog niks.

De boten in Horta worden buiten de baai geplaatst en vriendelijk verzocht binnen 48 uur weer te vertrekken.

Zo willen wij niet varen!

15 juni komt er een nieuwe update voor de Azoren.

Even afwachten wat dat weer brengt.

We kiezen er voor liever wat later te varen zodat het roze lint uit de Caribe al verder Europa in is.

In de Marina bespreken we een plaatsje voor de BEN-NL om volgende week gerust de Ferry te kunnen nemen naar Santo Antao.

Op de Ferry reserveren we tickets en samen met Liza & Akko werken we onze plannen verder uit.

We hebben erg veel zin samen een weekje de natuur in te gaan.

Vrijdag hebben we al weer de 12e Gin-Tonic Friday.

Ben benieuwd hoeveel we er hier nog doen.

Toon doet gekscherend een voorstel om de 92e editie op de Grevelingen te doen.

Zaterdagmorgen worden voor achten al door Lina gebeld.

Via haar Kaapverdische Chef heeft ze verse garnalen van het eiland bemachtigd.

Met een koelbox pikken we ze op in de Floating bar.

Uiteindelijk bijna 3 kg.

We besluiten Duivelse Garnalen te maken voor alle boten.

Kortom weer garantie voor een gezellige middag.

Fijn dat we allemaal lekker snel kunnen schakelen en geen overvolle agenda's hebben.

Toon & Marij besluiten om dinsdag toch te vertrekken richting de Azoren.

Ze hebben het hier gehad en willen niet langer wachten.

Voor ons voelt dat nog niet goed al hadden we graag samen op gevaren.

De onzekere situatie op Horta bevalt me niks en we hebben altijd gezegd we moeten ons er beiden goed bij voelen.

We varen onze eigen koers.

Zondag nog een stranddag maar door de vele wind is het niet zo druk als vorige week.

Een speaker wijst de badgasten op het feit dat ze voldoende afstand moeten houden en de Covid regels moeten respecteren.

De irritante herhaling van de monotone speaker weerhoudt ons er van tot de Sunset te blijven.

We gaan lekker terug aan boord even relaxen na een volle week!

1. Je schoonbroertje:
    14 juni 2020
    Afstand houden lijkt ook goed te lukken op het strand zie ik...!!! Dikke kus van ons
  2. Je schoonbroertje:
    14 juni 2020
    Bovenstaande reactie als je broertje klopt dan niet helemaal. Officieel je schoonbroertje.. dikke knuffel en en zoen Van Marit en Mees... kus can mij en Cher..