Klussen op een eiland

11 februari 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Vol goede moed starten we maandagmorgen aan de bouw van een bank.

Samen klussen is toch het leukst!

Het wordt veel passen en meten alles is schots en scheef.

Steven van de Wandelaar wordt 61, goede reden om te stoppen voor vandaag en af te sluiten met een borrel.

De gehele zeilpluimage is aanwezig in leeftijden variërend van 40 tot 87.

Gerrit van 87 is een zeer krasse baas met een Grand Banks.

Marjo & Marcel passen op de boot van Cynthia en "overwinteren" 3 maanden op de Canaries.

Beide komen uit Limburg en zijn "jonge' weduwen.

Marjo is onderwijzeres geweest in Edam voor dat haar man stierf, hoe klein is de wereld. ( Edam is de thuishaven van de Karakter )

Ze kent Marije niet persoonlijk.

Dinsdag blijken we toch nog een plank tekort te komen en wandelen zo'n 2 uur naar de bouwmarkt.

Woensdag maken we de bank af en zijn met de mogelijkheden die we hebben zeer tevreden met het resultaat.

De temperatuur is de afgelopen week behoorlijk gestegen tot zo'n 25-30C, zeer aangenaam.

Lekker klussen in je zwembroek!

We besluiten toch het dek een opfrisbeurt te geven.

Vandaag alle materiaal verzamelen (een dagtaak op een eiland) om morgen koel te kunnen starten.

De nacht blijkt te koud en het dek is de volgende morgen te nat om te kunnen schilderen.

Eind van de middag als de zon wat milder is starten we als nog met het snijden van alle randen, het begin is gemaakt.

Gelukkig nu wel een droge ochtend voor veel productief werk.

Het frist lekker op!

Op tijd stoppen, anders gaat het op werken lijken, en even "weekend" houden met een biertje en live muziek in de Cuba bar.

Zo'n avondje doorhalen zijn we niet meer gewend, we zijn zo brak als een Kanarie.

Het wordt een lekkere luierdag in de zon, we komen de boot niet af.

Lazy Sunday!

Maandagmorgen chatten we het hele deck dicht er blijkt zelfs nog verf over voor de kuip, dat is een meevaller.

De boot is er lekker van opgeknapt.

het blijft natuurlijk een Reisboot en geen Yacht!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade