We zijn er klaar voor!

9 maart 2020 - Pasito Blanco, Spanje

Er volgt een week van iedere dag een Wind check.

Deze week is het boven de Azoren nog te onrustig dit veroorzaakt buiten veel wind ook hoge golven.

Het lijkt volgende week wat rustiger te worden.

Ondertussen genieten we heerlijk van het zonnetje en de vrijheid.

Doordat ik alle verse groente al had gekocht wordt het een vegetarisch weekje aan boord.

In principe hoeven we de boot niet af en leven we heerlijk op ons kleine eilandje.

De 2 extra bij geplaatste zonnepanelen houden de accu's goed vol.

We verliezen nu een kleine 3% per dag.

Het weervenster ontwikkeld zich nog steeds positief.

Het zou fijn zijn als we daarbij de volle maan kunnen gebruiken.

De mogelijkheden voor Following at Sea via cruisersat worden bekeken.

Dat zou superfijn zijn voor het thuisfront.

Met Shanta & Sussanah van de Black Pearl genieten we van het leven op deze waanzinnig lekker plek.

Als we niet weg komen is dit heerlijk relaxed gezelschap.

Samen maken we een opzetje met beide voorzeilen uitgeboomd en maken alles op maat.

Als we laatste boom binnen halen knapt de aansluiting aan de mast.

Een tegenvaller maar goed beter als op zee.

Met de 4 meter lange boom in de dincky gaan we naar de werkplaats.

Hopelijk kunnen ze hem lassen, maandag komt de lasser.

Via Toon & Marij worden we toegevoegd aan een nieuwe app groep.

Zo vertrekken we volgende week met 5 boten vanaf 3 verschillende eilanden

Choctaw vertrekt van El Hierro, Wings & Blue Scarlett vanaf La Gomera en Pien & BEN-NL uit Gran Canaria.

Alle contactgegevens worden uit gewisseld.

Er volgt nog een dagje kokkerellen voor onderweg.

Het vegetarisch eten is ons goed bevallen en besluiten ook voor onderweg vegetarisch te koken.

Tevens is het ook voor de houdbaarheid gunstiger.

Dit niet nadat we ons van het weekeinde nog even verwennen met heerlijke Sardines & Duivelse Garnalen.

In alle voorbereiding begint het wel te kriebelen.

Het logboek wordt op orde gemaakt nu nog water tanken en de boot vaarklaar en dan op richting Kaapverdië.

Wij zijn er klaar voor!

Geweldig veel zin om weer te gaan varen.

Op naar nieuwe avonturen.

1. Petra:
    9 maart 2020
    Super dat het nu gaat gebeuren. Aan de voorbereiding zal het niet liggen en aan jullie enthousiasme ook niet. Goeie reis en tot de volgende 😘
  2. Anitaas:
    11 maart 2020
    Toppie......hebben jullie lang naar uit gekeken. Een hele goeie vaart en vooral erg genieten! XXX Anitaas
  3. Marieke:
    15 maart 2020
    15 maart 2020: Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Han🎉 en een mooie vaart jullie samen 😘 Dikke hug van Bart en Marieke