Kink in de kabel

18 november 2019 - Pasito Blanco, Spanje

Maandagmorgen komt Three Ships terug in de baai.

Met 5 man zetten we de voorstag terug als een waar voorman geeft Shaun de bevelen en verricht  " het personeel' de werkzaamheden.

Hopelijk neemt hij, als schipper, tijdens de oversteek zijn verantwoordelijkheden met deze jonge onervaren bemanning.

Als we alle weersverwachtingen naast elkaar leggen lijkt maandag de beste optie.

Tom is woensdag de eerste die gaat vertrekken, hij pikt zijn broer op in Tenerife en sluit van daar maandag aan.

Het werk aan de satelliet gaat ook nu door elke dag een stapje verder..pfff.

Nadat we Tom hebben uitgezwaaid zie ik dat mama ons op beide nummers heeft geprobeerd te bellen.

Dat belooft geen goed nieuws.

Als ik haar terug bel blijkt dat ze een nieuwe heup moet krijgen.

Het wordt spannend of we maandag wel kunnen vertrekken.

Het ophalen van de laatste kaarten wordt even uitgesteld tot na het overleg met de huisarts.

We zijn onderweg naar Las Palmas als de huisarts me belt.

Mama moet inderdaad een nieuwe heup.

We herberaden onze plannen en besluiten om niet naar de Kaapverdische Eilanden te varen.

We blijven op de Canarisch om indien nodig naar huis te kunnen.

Het voelt als de enige juiste beslissing al is wel een dubbel gevoel.

Gelukkig kunnen we snel schakelen en helpen we de andere vertrekkers met de laatste werkzaamheden.

Gasflessen wisselen bij de Disa fabriek, onderdelen ophalen in Las Palmas en Banana Bread bakken.

's Middags maar wat schilderen als afleiding.

De swell in de ankerbaai doet de rest, de ankerlijnen maken enorm veel geweld, en van slapen komt niks.

Uitgeput starten we de nieuwe dag.

De vertrekkers zijn er helemaal klaar voor, morgen vertrekt iedereen richting Cabo Verde.

Van de Aquamarijn krijgen we een berichtje dat ze na 5 dagen op Sal zijn aangekomen, echt supersnel!

met Double Dutch maken we plannen voor het komend jaar ook zij blijven nog een jaar op de eilanden.

We gaan het zien een nieuw hoofdstuk!

Met gemengde gevoelens zwaaien we iedereen uit.

Oh wat ben ik blij dat we nog niet vertrokken waren.

Het voelt goed de keuze gemaakt te hebben voorlopig in Europa te blijven.

Volgende week varen we via Tenerife weer naar Las Palmas als uitvalsbasis.

1. Melanie:
    21 november 2019