Jarig in Cascais

5 oktober 2018 - Cascais, Portugal

Na al die heftige feestjes starten we ff rustig aan.

Tijd voor wat klussen

Bij Tjaart aan boord wordt een windmolen geplaatst in de mast, super dat je elkaar zo kan helpen

Als ik 's middags zit te lezen komen alle kids, een bootje vol Linde, Madelief, Jaap & Berber.

We maken een grote knutseltafel en er wordt druk geschilderd en gestempeld.

Ik krijg een lift waarna we met z'n allen aan de Han made hamburgers gaan.

We zijn een grote zeilende familie.

We zijn ons bewust dat dit nu is en we daar van moeten genieten.

Nog een paar dagen dan gaat ieder weer zijn eigen weg!

Voorzichtig maken ook wij plannen voor de volgende trip richting Madeira.

Vandaag gaat Maartje haar trouwjurk passen met oma schoonmoeder en superlieve vriendinnen en kijken we via Face -Time mee.

Hoe bijzonder is dat!

We drinken samen een glaasje bubbels op de geslaagde keuze!

Daarna zwemmen en roest inspectie, de kluslijst groeit gestaag.

Het "afscheidsdiner" met Laurens & Kaat bij hun aan boord is super.

Laurens kookt heerlijk en we genieten van de warme vriendschap .

Als de fles Gin leeg is wordt het tijd om naar huis te gaan!

De volgende morgen wacht de was en administratie en daarna op de koffie bij de Mach 3

We vallen midden in een modeshow Dennis maakt plaats in de kast voor Thomas.

Als Han een van zijn blouses past ziet dat er hilarisch uit.

Iedere dag doen we een bezoek aan de zeilmaker om te kijken hoe het met ons zeil staat.

Dat moet je hier wel warm houden en regelmatig je gezicht laten zien.

We gaan op zoek naar een postkantoor om de pakketjes van Chelsey en Floris te versturen.

De Karakter komt alvast afscheid nemen voor het geval ze morgenvroeg vertrekken.

De volgende morgen liggen ze er nog de reis naar de Algarve wordt nog even uitgesteld.

Wat heerlijk toch als je geen haast hebt!

's Avonds volgt nog een "fotoshoot" op de Tiago morgen vertrekken zij naar Agadir.

Ik kijk nu al uit naar de verhalen!

Als zowel de Tiago als de Karakter zijn uitgevaren gaan we anker op om plaats te maken voor de Iron Man triatlon zondagmorgen.

In de haven is geen plaats dus dat is geen optie.

Tijdens het ophalen van het anker moeten de visnetten eraf gesneden worden.

Ook onze nieuwe ankerplek wordt niet goedgevonden door de Marine-Politie

We verplaatsen nog 3x en hopen uiteindelijk dat het goed is.

Ze kunnen ons niet goed duidelijk maken  hoe ver we op moeten schuiven.

Als Nederlands schip wordt je altijd in het Portugees aangesproken daar ook veel lokale onder Nederlandse vlag varen.

De boten zijn in Nederland geregistreerd omdat dat goedkoper en veel minder geregel is.

De Zouterik besluit eind van de middag toch richting Madeira te varen.

Al toeterend komen ze langszij en zwaaien we ze uitbundig uit.

Dit blijkt van korte duur!

Bij het hijssen van de Basaan komt de val naar beneden.

Tjaart probeert, terwijl ze bij ons aan een lijntje hangen, de val terug te plaatsen.

Als de duisternis intreedt wordt het werk gestaakt en gaat het anker uit.

Morgen opnieuw proberen!

Zondagmorgen start om 6:00 uur de Iron-Man op hetzelfde moment stopt de muziek in de strandtent, 24 uur entertainment dus!

Tegen 9:00 uur kunnen we terug naar de ankerbaai en helpen we de Zouterik met het terugplaatsen van de val zodat ze alsnog kunnen vertrekken.

Tijd voor een nieuwe things to do list.

Bij het nalopen van alle bouten zien we dat de tokkel van het voorzeil wat naar buiten staat en de splitpen klem zit.

Er zit teveel ruimte tussen kortom werk aan de winkel!

We krijgen de tokkel wel weer op z'n plaats maar zijn nog niet tevreden met het resultaat.

Het lijkt ons slim in de werkplaats wat informatie te vragen wat de mogelijkheden zijn.

We blijven bij 1 klus per dag en sluiten de dag af met een heerlijke tapas met Marleen en Florine echt supermeiden!

in de kom is de Wandelaar op anker komen liggen, een werkelijk prachtige Colin Archer.

Na de kennismaking vertellen we ons euvel en blijken zij een gelijk probleem te hebben.

Steven heeft overleg met Neutmast in Middelharnis voor de reparatie, helaas gaat dit voor ons niet werken.

Jammer!

Ook Lorenzo van de Jachtservice heeft geen tijd dat gaat nog zeker 3 weken duren.

Hij verwijst ons naar Vincent de zeilmaker van North Sails daar die al een klus voor ons doet biedt dat enig perpectief.

We hebben inmiddels ook Martijn & Danielle van de Why Not! ontmoet die al hebben aangegeven te willen helpen.

Vincent adviseert hoe de klus te klaren dus morgen maar kijken of een plekje in de haven kunnen bemachtigen.

Op mijn verjaardag wordt ik om 6:15 uur wakker gebeld door Floris.

Beter kun je niet wakker worden!

Om 9:00 uur melden we op het haven kantoor en hebben een plekje!

Toevallig naast de Mach3 hoe leuk is dat.

Ik heb een heerlijke verjaardag met borrel & BBQ en velen lieve appjes!

Genieten tot de luiken sluiten!