Home Sweet Home

25 augustus 2019 - Las Palmas, Spanje

Om 6:00 uur belt onze kleinzoon ons wakker na de tranen van gister nu erg opgewekt om aan een nieuw schooljaar te beginnen.

Fijn om zo wakker te worden!

Chelsea heeft voor ons een prachtige boot gemaakt het werk krijgt een prominente plek aan boord.

Rustig starten we op.

Alle meegebrachte bagage krijgt een plaats en het tempo gaat direct met de helft omlaag.

De laatste week in Nederland heeft stiekem veel energie gekost.

Erg heftig in alle emoties het voelt goed om weer thuis te zijn.

De BEN-NL ligt er prima bij.

We gaan lekker zwemmen alle spanning eraf spoelen.

Na wat boodschappen is het weer tijd voor siësta erg rustig is het niet.

De blusvliegtuigjes vliegen al dagen af en aan.

De brandhaard is alleen maar uitgebreid door de harde wind.

Het water pakken is een waar spektakel en trekt velen toeristen naar de Muelle.

Het blussen gaat tot lang na zonsondergang door.

Wij smullen van 1e Bonito na lange tijd eerst sashimi en later een salade Nicoise.

In de haven regelen wifi tot het eind van de maand.

Daarna gaan we naar het zuiden van het eiland waar de BEN-NL 15 september op de kant gaat.

We pakken langzaam het ritme van alle dag weer op en gaan langzaam inventariseren voor alvast een 1e maal bevoorraden.

We krijgen van iedereen het advies voor vertrek uit Las Palmas de boot goed vol te storen.

Ook volgende week zal in het teken staan van storen.

's Avonds krijgen we visite van wat we denken een mot, het blijkt een vliegende kakkerlak te zijn.

Gelukkig kunnen we hem buiten over boord zetten.

Als ze zich in je boot verstoppen en eitjes leggen ben je er zomaar nog niet van af.

Opletten dus maar!

...en schoenen uit op het zwemplateau.

Net voor ons zijn ook Tilly & Tom teruggekomen uit Nederland.

Hun dochter net bevallen werd ziek en bleek uiteindelijk Tuberculose te hebben.

Gelukkig is ze nu weer aan de beterende hand.

Tom vertelt hoe ze in Breda een 25 meter lange visserskotter aan het restylen is op de kop van de Speelhuislaan.

Hetzelfde stukje Breda waar we 2 weken geleden Luc & Marij bezochten.

Tilly & Tom zijn in 2008 voor het eerst vertrokken en nu sinds 2015 voor langere tijd op reis.

We delen prachtige verhalen endoen veel nieuwe ervaringen op.

We delen een gemeenschappelijke vriendschap met Ger Baaijens.

Hoe klein is de wereld!

Vandaag demonteren we de impellerpomp.

Het ophangsysteem wordt schoongemaakt en in de primer gezet.

van het weekeinde nogmaals aflakken en terugplaatsen.

Tilly & Tom hebben hun vertrek verplaatst naar zondagmorgen en dus spreken we eind van de middag nogmaals af.

Nu bij hun aan boord een Victoire genaamd Shanty.

Naast veel info over Brazilie zijn ze ook in Gambia geweest.

Als een spons zuigen we alles op.

Jammer dat ze al naar boven varen dit zijn de reizigers die je wil tegenkomen.

De volgende dag doen we wat fruit inkopen in de Markthal en gaan lekker zwemmen.

Tom & Tilly vertrekken richting Grasiosa.

We voegen de Shanty toe aan "de Sailing Dutchies app" en hopen nog veel van hun te horen

1. Marieke:
    26 augustus 2019
    Zo, dat was even bijlezen. Na jullie overvolle (deels ongeplande) Nederlandse agenda is het vast weer genieten van jullie eigen ritme. Het was super jullie weer gesproken, vastgepakt en in de ogen gekeken te hebben. Veel liefs, B&M