Na bijna een maand nemen we afscheid van Allard

14 april 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Na een uitgebreid en zeer vriendelijk overleg met de havenmeester krijgen we te horen dat Allard nog slechts een week in Las Palmas mag blijven.

Volgende week moet hij de haven verlaten en kan zich op de wachtlijst laten plaatsen.

Wat betekent naar het zuiden varen en wachten op een oproep, dit terwijl er momenteel maar 4 boten op de wachtlijst staan.

Het is niet anders!

Han & Allard gaan de halfwinder testen.

Han geniet van het "dehler" zeilen, het voelt weer als vanouds, vederlicht maar ook met veel meer zeegang als op de BEN-NL.

De halfwinder heeft niet het resultaat wat ze beogen.

Daarna volgt goed nieuws de boot uit La Palma wil maandag toch graag oversteken met Jillibillie.

Een enorme opsteker voor Allard.

Samen installeren we de 90% fok op de waag zodat de halfwinder ook kan blijven staan.

De dinkie krijgt een grondige poetsbeurt en gaat in de tas.

De voorbereidingen voor Allard's oversteek zijn begonnen.

Tijd voor grote inkopen bij de Hyper Dino.

Ik maak een kookboekje "Koken met Jillibillie" wellicht komt het nog van pas de inkopen worden er alvast op aangepast.

Op de Hollandse avond een hoop nieuwe boten de bemanning van een van de schepen is de tachtig ruim gepasseerd, maar zitten niet achter de geraniums.

Op donderdag face-timen we met Chelsey voor haar 10e verjaardag terwijl ze ons pakje open maakt.

Heerlijk dat je er zo toch bij kunt zijn.

In juni doen we samen een citytrip naar Amsterdam.

Ze had zich al zorgen gemaakt dat ze ook alleen op het vliegtuig naar ons zou gaan.

"Dat durf ik echt niet hoor mama" en leek ons geen strak plan.

In de markthal koop ik Spaanse pepers om sambal te maken (een potje kost hier bijna 6 euro)

Vrijdag start Han met zijn eerste gitaarles bij Quido en ik ga met de loopclub naar de trimbaan.

Een nieuw hoofdstuk.

Allebei komen we razend enthousiast terug dit krijgt maandag zeker vervolg.

Dit weekeinde staat nog even in het vertrek van Allard en genieten van de warme vriendschap.

Er wordt een vertraging op z'n grootschoot gemaakt met nieuwe blokken en lijnen en een bulletalie geïnstalleerd.

We zijn verbaasd dat Allard hier nog nooit van heeft gehoord hier gaat hij veel plezier aan beleven met de passaat wind.

Kortom alles zeilklaar voor de tocht naar de Carib via Cabo Verde.

Ik ga naar de markthal voor een kam bananen, overig fruit & groente voor de oversteek.

Bak een bananen- en gehaktbrood voor onderweg.

Daarna een late lunch bij Jacky's ter afscheid.

We kijken terug op een heerlijke maand waarin we veel voor elkaar hebben kunnen betekenen.

Met "a ring for a hug" en een laatste kopje koffie gaan de trossen los.

Tot op Aruba! behouden vaart en pas goed op jezelf.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade