In afwachting op het grootzeil verder aan de klus

19 mei 2019 - Las Palmas, Spanje

Daar het zeil toch nog wat langer op zich laat wachten besluiten we verder te gaan met klussen.

In de ankerbak willen we een opslag maken voor de oude zeilen.

Dus mogen we weer voor hout de berg op!

Op naar King Hogart de heenweg gaat prima maar terug met ladder plank en workmate is de tocht een stuk pittiger.

Thuis is Martijn geïnspireerd geraakt door Han zijn gitaarklanken en vraagt voor zijn verjaardag een nieuwe gitaar.

De volgende morgen besluiten we toch nog eens terug te lopen voor het gister gespotte teak ligbed in de uitverkoop.

Teak hout is hier niet te krijgen en we besluiten het bed te kopen voor het hout.

Zo volgt opnieuw een lekker tochtje, gelukkig heeft het ligbed wieltjes!

Alleen zijn ze niet helemaal gemaakt voor 10 km rollen.

Onderweg hebben we een hoop bekijks.

Op de steiger even uitblussen en dan alles aan boord.

De volgende dag demonteren we het hele bed tot een stapel teak hout.

Dit gaat boven verwachting.

Het fijne van degelijk materiaal.

Er volgen 2 dagen passen en meten om maximaal gebruik te maken van het materiaal.

Uiteindelijk genoeg materiaal voor een loopplank, zwemplateau en het bekleden van de aluminium ladder die we tevens als zwemtrap willen gebruiken.

Het weekeinde willen we eigelijk naar Fuerteventura om Anneke & Flip te verrassen helaas laat de wind ons een beetje in de steek.

Precies dit weekeinde 26 knopen tot 40 in de acceleratie zone is niet wat je op wil zoeken.

Jammer maar het blijft bij zwaaien.

Samen vieren onze 23e Trouwdag onder het genot met een glaasje bubbels en evalueren het afgelopen jaar.

Dit alles met een lach en een traan met bovenal heerlijk geniet momenten!

1. Anneke:
    19 mei 2019
    Och wat lief en jammer tegelijk! Het waait vandaag inderdaad als een malle. Happy anneversery en salud!