Het 1e nieuwe zeil is klaar!

5 mei 2019 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Maandagmorgen wasdag door de vervelende pijn in mijn bil besluiten we de was in de wasserette te doen.

We nemen alles nat mee terug, op het dek in het zonnetje is alles zo weer droog.

Nog een weekje oefeningen doen en veel wandelen dan zal het wel weer gaan.

Vandaag starten ze met de maak van de zeilen, van de week maar eens polshoogte nemen naar de vorderingen.

Tot die tijd gaan we eerst maar eens uitgebreid de ankerbak in.

De ankerbakken kunnen helaas niet worden gedemonteerd, dat is jammer.

Op de spanten gaat elke dag een nieuw laagje eerst 2 lagen roestomvormer en daarna in de primer.

Daarna wordt alles opgeschuurd met scotch brite en kan de verf er weer op.

Onderin onder de binnenbakken komt een een gesmolten vetlaag als in de bilge.

hier kun je alleen met de mop bij.

Goed inchatten  dan maar!

De ankerbak heeft een behoorlijke opfrisbeurt gehad.

We zijn voor nu tevreden met het resultaat, in een later stadium willen we graag de binnenbak demonteren  maar dat is voor nu geen optie.

1 mei blijkt op het eiland een grote feestdag en alles ligt op z'n gat.

Ook bij Sunny de zeilmaker ligt alles stil en dat komt de vordering van onze zeilen niet echt ten goede.

Voor het einde van de week hoeven we niets te verwachten.

Donderdag doen we een ouderwets dagje 2e hands winkelen en aansluitend Peking Eend eten echt supergezellig.

Han koopt een supergave oranje broek.

Eind van de middag belt Sunny dat de Jib klaar is en dat ze hem morgen komen monteren.

Goed nieuws dus!

De volgende morgen wordt de stag fok teruggeplaatst het zeil staat perfect.

Tevens heeft hij een nieuwe gasfles voor ons geregeld.

Eentje die wel op elk pompstation is in te ruilen!

We houden de Nederlandse tank met relais als spare en de Portugese fles wordt tijdelijk opgeruimd.

Alle 3 de gasflessen hebben een andere aansluiting maar zover ons bekend kunnen we ze op de Kaapverde wel weer inleveren.

Het blijft apart!

De volgendemorgen gaan we vroeg naar de Markthal voor mooie zeetong en een prachtige kalfslever.

Aansluitend doen we nog een Cortado largo in ons favoriete koffietentje alvorens terug naar huis te lopen, ja de BEN-NL voelt wel echt als  ons thuis.

's Avonds gaan de tongetjes gelijk in de pan lekker met nieuwe aardappeltjes en Canarische spinazie.

Alle tomaatjes worden geoogst de plantjes hebben zwaar te lijden gehad door veel wind en zoute lucht maar smaken heerlijk!

Na het wow moment van vorige week is de Zeetong nu veel minder smakelijk, een enorme tegenvaller, we hadden ons er zo op verheugd.

De kalfslever de volgende dag maakt alles goed!

1. Jolanda:
    5 mei 2019
    Oranje boven🤗leuk dat wij jullie kunnen volgen nu..